KudoZ home » English to Serbian » Bus/Financial

allocation of the premium on

Serbian translation: alokacija premije (na uvecani upisani kapital)


16:45 Mar 26, 2003
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: allocation of the premium on
the capital rserve increased by 1 million $ as a result of allocation (raspodela??) of the premium (premija osiguranja) ON (??) the increase in subscribed capital arising from exercising options.
freddie
Serbia and Montenegro
Serbian translation:alokacija premije (na uvecani upisani kapital)
Explanation:
nije osiguranje
opet su u pitanju hartije od vrednosti
(vidimo iz: upisani (akcijski)kapital - subscribed capital)

PREMIUM - PREMIJA (vidi 2. znacenje ovde)
1)iznos za koji je cena hartije od vrednosti na sekundarnom trzistu veca od emisione cene ili nominalne vrednosti

2) ovde je ovo drugo, jer Vam se pominju opcije (hart. od vredn.)
Cena koju kupac opcije mora da plati prodavcu opcije. Premija se utvrdjuje na sekundarnom trzistu na osnovu ponude i potraznje. Kolika ce biti premija zavisi od:odnosa izmedju cene akcije i strajk cene, odnosno da li je opcija na dobitku i da li ima unutrasnju vrednost (intrinsic value)... Dva osnovna elementa su: vremenska vrednost (time value) i unutras. vrednost.


OPTION EXERCISE - izvrsenje opcije

EXERCISE DATE - datum izvrsenja (kad se izvrsi kupov. ili prodaja osnovne h. od vrednosti po ugovoru o opciji.

ALLOCATION - alokacija hartija od vrednosti (ovde: alokacija premije)

Selected response from:

Tanja Abramovic
Grading comment
Da, to je SIGURNO to. Opet mnogo hvala.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2allocation_ izdvajanje
Gordana Podvezanec
5alokacija premije (na uvecani upisani kapital)Tanja Abramovic


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
allocation_ izdvajanje


Explanation:
premium
Definition 1

The amount by which a bond or stock sells above its par value.

Definition 2

The amount by which a closed-end fund's market price exceeds the value of its holdings.

Definition 3

An additional cost above the normal cost.

Definition 4

The amount that the buyer of an option pays to the seller.

Definition 5

A regular periodic payment for an insurance policy, here also called insurance premium.

Definition 6

The amount by which the first trading of an IPO exceeds its offering price. opposite of discount.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 17:03:51 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.investorwords.com

ovo vam moze dobro doci!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 17:04:07 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.investorwords.com

ovo vam moze dobro doci!


    Reference: http://www.investorwords.com/cgi-bin/getword.cgi?3785&alloca...
Gordana Podvezanec
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in pair: 89

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic
57 mins
  -> hvala

agree  Tanja Abramovic
14 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
alokacija premije (na uvecani upisani kapital)


Explanation:
nije osiguranje
opet su u pitanju hartije od vrednosti
(vidimo iz: upisani (akcijski)kapital - subscribed capital)

PREMIUM - PREMIJA (vidi 2. znacenje ovde)
1)iznos za koji je cena hartije od vrednosti na sekundarnom trzistu veca od emisione cene ili nominalne vrednosti

2) ovde je ovo drugo, jer Vam se pominju opcije (hart. od vredn.)
Cena koju kupac opcije mora da plati prodavcu opcije. Premija se utvrdjuje na sekundarnom trzistu na osnovu ponude i potraznje. Kolika ce biti premija zavisi od:odnosa izmedju cene akcije i strajk cene, odnosno da li je opcija na dobitku i da li ima unutrasnju vrednost (intrinsic value)... Dva osnovna elementa su: vremenska vrednost (time value) i unutras. vrednost.


OPTION EXERCISE - izvrsenje opcije

EXERCISE DATE - datum izvrsenja (kad se izvrsi kupov. ili prodaja osnovne h. od vrednosti po ugovoru o opciji.

ALLOCATION - alokacija hartija od vrednosti (ovde: alokacija premije)



Tanja Abramovic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in pair: 240
Grading comment
Da, to je SIGURNO to. Opet mnogo hvala.