KudoZ home » English to Serbian » Bus/Financial

underwriting

Serbian translation: potpisivanje (garantovanje) emisije hartija od vrednosti


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:underwriting
Serbian translation:potpisivanje (garantovanje) emisije hartija od vrednosti
Entered by: miriana

17:52 Jan 23, 2004
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: underwriting
...commercial banking, investment banking related services, underwriting and investing in foreign securities...
miriana
Bosnia and Herzegovina
potpisivanje (garantovanje) emisije hartija od vrednosti
Explanation:
Kad se radi o hartijama od vrednosti (securities):

Underwriting - potpisivanje emisije. Preuzimanje obaveze kupovine akcija iz nove emisije, ukoliko se emisija ne proda u celosti. U slucaju slobodne prodaje emisije akcija ili zajma neke kompanije, obrazuje se sindikat koji je najcesce sastavljen od banaka.

best effort underwriting - oznacava ponudu hartija od vrednosti iz nove emisije po kojoj su potpisnici emisije duzni da ucine sve sto je u njihovoj moci da prodaju emisiju, ali nemaju obavezu da kupe neprodati deo emisije.

Negotiated underwriting - potpisivanje novih emisija akcija kada se razlika izmedju kupovne cene i cene po kojoj se akcije nude javnosti utvrdjuje dogovorom, a ne licitacijom.

Underwriting fee - naknada koju kompanija placa potpisniku emisije za pruzene usluge.

Underwriting risk - rizik koji snose potpisnici emisije ako ne prodaju hartije kupljene iz nove emisije.

To underwrite a share issue - prihvatiti obavezu kupovine svih akcija iz nove emisije koje ostanu neupisane. Ovu obavezu prihvata potpisnik emisije koji se obavezuje da kupi sve neprodate akcije iz emisije kako bi obezbedio uspeh emisije, odnosno kako bi obezbedio kompaniji da prikupi potreban kapital.

Underwriter - potpisnik emisije, fizicko ili pravno lice koje potpisuje emisiju akcija.

Englesko-srpski berzanski leksikon, Ninoslava Grujic i Olivera Komnenovic, Beograd, 1995.


"Leksikon finansijskih trzista", Dobrivoje Milojevic:

underwriting - 1. garantovanje emisije hartija od vrednosti 2. garancije emisije zajma (obveznica)

underwriter - garant emisije

underwriting fee - garantna provizija


Selected response from:

Tanja Abramovic
Grading comment
Hvala puno na pomoci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3garancije upisa zajma
Nenija Hasanic
5 +1garancija i investiranje u strane vrijednosne hartijeNatka
5potpisivanje (garantovanje) emisije hartija od vrednostiTanja Abramovic


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
garancije upisa zajma


Explanation:
!

Nenija Hasanic
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in pair: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
41 mins

agree  Zoran Poposki
3 hrs

neutral  Daniela Miklic Belancic: ovisno o kontekstu
3 hrs

agree  Gordana Podvezanec
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
garancija i investiranje u strane vrijednosne hartije


Explanation:
securities su sve vrste vrijednosnih hartija na ili van berze

Natka
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in pair: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gordana Podvezanec
2 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
potpisivanje (garantovanje) emisije hartija od vrednosti


Explanation:
Kad se radi o hartijama od vrednosti (securities):

Underwriting - potpisivanje emisije. Preuzimanje obaveze kupovine akcija iz nove emisije, ukoliko se emisija ne proda u celosti. U slucaju slobodne prodaje emisije akcija ili zajma neke kompanije, obrazuje se sindikat koji je najcesce sastavljen od banaka.

best effort underwriting - oznacava ponudu hartija od vrednosti iz nove emisije po kojoj su potpisnici emisije duzni da ucine sve sto je u njihovoj moci da prodaju emisiju, ali nemaju obavezu da kupe neprodati deo emisije.

Negotiated underwriting - potpisivanje novih emisija akcija kada se razlika izmedju kupovne cene i cene po kojoj se akcije nude javnosti utvrdjuje dogovorom, a ne licitacijom.

Underwriting fee - naknada koju kompanija placa potpisniku emisije za pruzene usluge.

Underwriting risk - rizik koji snose potpisnici emisije ako ne prodaju hartije kupljene iz nove emisije.

To underwrite a share issue - prihvatiti obavezu kupovine svih akcija iz nove emisije koje ostanu neupisane. Ovu obavezu prihvata potpisnik emisije koji se obavezuje da kupi sve neprodate akcije iz emisije kako bi obezbedio uspeh emisije, odnosno kako bi obezbedio kompaniji da prikupi potreban kapital.

Underwriter - potpisnik emisije, fizicko ili pravno lice koje potpisuje emisiju akcija.

Englesko-srpski berzanski leksikon, Ninoslava Grujic i Olivera Komnenovic, Beograd, 1995.


"Leksikon finansijskih trzista", Dobrivoje Milojevic:

underwriting - 1. garantovanje emisije hartija od vrednosti 2. garancije emisije zajma (obveznica)

underwriter - garant emisije

underwriting fee - garantna provizija




Tanja Abramovic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in pair: 240
Grading comment
Hvala puno na pomoci!