KudoZ home » English to Serbian » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

statutory plate

Serbian translation: propisana natpisna pločica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:statutory plate
Serbian translation:propisana natpisna pločica
Entered by: Natasa Djurovic

20:25 Jan 30, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Law/Patents - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / law
English term or phrase: statutory plate
U potvrdi EC Certificate of conformity ispod naziva i adrese proizvodjaca stoji:
06. Location of the statutory plate: R,x890,yXXX,zXXX
Natasa Djurovic
Serbia
propisana natpisna pločica
Explanation:

Izgled, sadržaj i formu natpisa, oznaka i natpisnih pločica (uključujući i oznake/natpise o usaglašenosti sa propisima, standardima i normama) obično propisuju podzakonski akti (pravilnici), kao npr:


"Pravilnik o homologaciji tipa motornih vozila - N.N. 115/04
...
9.17.1 Fotografije i/ili crteži položaja propisanih natpisnih pločica i natpisa te identifikacijske oznake vozila:..."
( http://www.poslovniforum.hr/zakoni/phv26.asp )


"PRAVILNIK ZA PLINSKE APARATE
...
Oznaka sukladnosti i natpisi moraju biti u skladu s propisanim oblikom prema članku 14. stavku 8. i 9. ovoga Pravilnika. Moraju se postaviti na vidljivom mjestu i u lako čitljivom i neizbrisivom obliku na aparat ili na natpisnu pločicu, koja je na njega pričvršćena. Natpisna pločica mora biti izrađena na način da se ne može ponovno upotrijebiti.
...
CE oznaku prati identifikacijski broj prijavljenog tijela, koji se postavlja tijekom proizvodne kontrole.
2. Aparat ili njegova natpisna pločica mora nositi oznaku sukladnosti zajedno sa sljedećim podacima:
– naziv proizvođača ili njegova identifikacijska oznaka,
– trgovački naziv aparata,
– podaci o električnom napajanju, ukoliko je primjereno,
– kategorija aparata,
– zadnje dvije brojke godine u kojoj je postavljena oznaka suklad¬nosti.
Mogu se dodati potrebni podaci za ugradnju prema vrsti aparata.
3. Ako je CE oznaka smanjena ili povećana, mora se poštivati proporcionalnost mjera CE oznake iz točke 1. ovoga Dodatka.
Različiti dijelovi CE oznake moraju imati iste vertikalne dimenzije koje ne smiju biti manje od 5 mm."
( http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/290046.html )

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-01-31 00:10:40 GMT)
--------------------------------------------------

Za robu koja se uvozi u EU mora da se dokaže da je izrađena u skladu sa harmonizovanim standardom koji ispunjava bitne zahteve određene direktive, konkretno, da ima dokumenta o usaglašenosti (npr. "EC Certificate of Conformity", - "EC sertifikat o usaglašenosti") i znak "CE" na proizvodu (npr. na natpisnoj pločici) i ambalaži itd. Stoga, kineski proizvođač (ili uvoznik, distributer) mora to da obezbedi i za skuter, kao i za mnoge druge proizvode (to možete videti i na malim kućnim aparatima - peglama, mikserima i sl). Detaljnije možete videti na sledećem primeru za građevinske materijale, ali u osnovi je isto i za sve druge proizvode:

"SMERNICE ZA POSLOVANJE SA EVROPSKOM UNIJOM
...
4.4. EC znak o usaglašenosti, EC sertifikat o usaglašenosti, EC deklaracija o usaglašenosti

Proizvođač ili isporučilac dužni su da pre stavljanja proizvoda u promet ili upotrebu obezbede:
- primenu postupaka za ocenjivanje usaglašenosti,
- deklaraciju, sertifikat, izveštaj o ispitivanju ili drugi dokument o usaglašenosti.
Deklaracija proizvođača o usaglašenosti ili sertifikat o usaglašenosti daje proizvođaču ili njegovom zastupniku nastanjenom u EU, pravo da stavi odgovarajući CE znak na sam proizvod, na etiketu, ambalažu ili prateće komercijalne dokumente.
EC znak o usaglašenosti se sastoji iz simbola CE.
CE znak je simbol usaglašenosti proizvoda koji je izrađen u skladu sa harmonizovanim standardom koji ispunjava bitne zahteve direktive za građevinske proizvode.
CE znak na proizvodu je deklaracija odgovornog lica da:
- proizvod zadovoljava sve propisane zahteve Evropske unije,
- izvršeni su određeni postupci za ocenjivanje usaglašenosti.
CE znak je obavezan i mora biti stavljen na građevinski proizvod pre stavljanja u promet.
U slučajevima kada građevinski proizvodi moraju da zadovolje zahteve drugih direktiva, na CE znaku o usaglašenosti mora se navesti da su ispunjeni i zahtevi tih direktiva.
Na CE znaku o usaglašenosti se navodi:
- ime i identifikaciona oznaka proizvođača,
- karakteristike materijala prema tehničkim specifikacijama,
- dve poslednje cifre godine proizvodnje,
- identifikacioni simbol kontrolnog tela,
- broj EC sertifikata o usaglašenosti.
( http://www.kombeg.org.yu/aktivnosti/c_eko_ino/smernice/pdf/g... )
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
Veliko hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5propisana natpisna pločica
V&M Stanković
5zakonom propisane (standardizovane) pločice
Goran Tasic
3zakonom propisana tablica
zoe1


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zakonom propisana tablica


Explanation:
Poslaću vam jednu ref.
statutory - zakonit, propisan zakonom, pravilan, statutarni, ustavan

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2009-01-30 21:05:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/automotive_cars_...

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2009-01-30 21:06:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ovo je na poljskom. Pretpostavljam da znači isto.

zoe1
Specializes in field
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in SerbianSerbian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
propisana natpisna pločica


Explanation:

Izgled, sadržaj i formu natpisa, oznaka i natpisnih pločica (uključujući i oznake/natpise o usaglašenosti sa propisima, standardima i normama) obično propisuju podzakonski akti (pravilnici), kao npr:


"Pravilnik o homologaciji tipa motornih vozila - N.N. 115/04
...
9.17.1 Fotografije i/ili crteži položaja propisanih natpisnih pločica i natpisa te identifikacijske oznake vozila:..."
( http://www.poslovniforum.hr/zakoni/phv26.asp )


"PRAVILNIK ZA PLINSKE APARATE
...
Oznaka sukladnosti i natpisi moraju biti u skladu s propisanim oblikom prema članku 14. stavku 8. i 9. ovoga Pravilnika. Moraju se postaviti na vidljivom mjestu i u lako čitljivom i neizbrisivom obliku na aparat ili na natpisnu pločicu, koja je na njega pričvršćena. Natpisna pločica mora biti izrađena na način da se ne može ponovno upotrijebiti.
...
CE oznaku prati identifikacijski broj prijavljenog tijela, koji se postavlja tijekom proizvodne kontrole.
2. Aparat ili njegova natpisna pločica mora nositi oznaku sukladnosti zajedno sa sljedećim podacima:
– naziv proizvođača ili njegova identifikacijska oznaka,
– trgovački naziv aparata,
– podaci o električnom napajanju, ukoliko je primjereno,
– kategorija aparata,
– zadnje dvije brojke godine u kojoj je postavljena oznaka suklad¬nosti.
Mogu se dodati potrebni podaci za ugradnju prema vrsti aparata.
3. Ako je CE oznaka smanjena ili povećana, mora se poštivati proporcionalnost mjera CE oznake iz točke 1. ovoga Dodatka.
Različiti dijelovi CE oznake moraju imati iste vertikalne dimenzije koje ne smiju biti manje od 5 mm."
( http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/290046.html )

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-01-31 00:10:40 GMT)
--------------------------------------------------

Za robu koja se uvozi u EU mora da se dokaže da je izrađena u skladu sa harmonizovanim standardom koji ispunjava bitne zahteve određene direktive, konkretno, da ima dokumenta o usaglašenosti (npr. "EC Certificate of Conformity", - "EC sertifikat o usaglašenosti") i znak "CE" na proizvodu (npr. na natpisnoj pločici) i ambalaži itd. Stoga, kineski proizvođač (ili uvoznik, distributer) mora to da obezbedi i za skuter, kao i za mnoge druge proizvode (to možete videti i na malim kućnim aparatima - peglama, mikserima i sl). Detaljnije možete videti na sledećem primeru za građevinske materijale, ali u osnovi je isto i za sve druge proizvode:

"SMERNICE ZA POSLOVANJE SA EVROPSKOM UNIJOM
...
4.4. EC znak o usaglašenosti, EC sertifikat o usaglašenosti, EC deklaracija o usaglašenosti

Proizvođač ili isporučilac dužni su da pre stavljanja proizvoda u promet ili upotrebu obezbede:
- primenu postupaka za ocenjivanje usaglašenosti,
- deklaraciju, sertifikat, izveštaj o ispitivanju ili drugi dokument o usaglašenosti.
Deklaracija proizvođača o usaglašenosti ili sertifikat o usaglašenosti daje proizvođaču ili njegovom zastupniku nastanjenom u EU, pravo da stavi odgovarajući CE znak na sam proizvod, na etiketu, ambalažu ili prateće komercijalne dokumente.
EC znak o usaglašenosti se sastoji iz simbola CE.
CE znak je simbol usaglašenosti proizvoda koji je izrađen u skladu sa harmonizovanim standardom koji ispunjava bitne zahteve direktive za građevinske proizvode.
CE znak na proizvodu je deklaracija odgovornog lica da:
- proizvod zadovoljava sve propisane zahteve Evropske unije,
- izvršeni su određeni postupci za ocenjivanje usaglašenosti.
CE znak je obavezan i mora biti stavljen na građevinski proizvod pre stavljanja u promet.
U slučajevima kada građevinski proizvodi moraju da zadovolje zahteve drugih direktiva, na CE znaku o usaglašenosti mora se navesti da su ispunjeni i zahtevi tih direktiva.
Na CE znaku o usaglašenosti se navodi:
- ime i identifikaciona oznaka proizvođača,
- karakteristike materijala prema tehničkim specifikacijama,
- dve poslednje cifre godine proizvodnje,
- identifikacioni simbol kontrolnog tela,
- broj EC sertifikata o usaglašenosti.
( http://www.kombeg.org.yu/aktivnosti/c_eko_ino/smernice/pdf/g... )

V&M Stanković
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8
Grading comment
Veliko hvala!
Notes to answerer
Asker: Koleginice to vazi i za skutere pretpostavljam jer se ovde radi o uvozu istog.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gordana Sujdovic: EC sertifikati se izdaju u skladu sa EC direktivama. Ne netu ima sertifikata iz kojih se vidi za automobile opisno dat tačan položaj pločice u unutrašnjosti; za motocikle (i kineske) kod položaja pločice stoji: R(s desne strane),x broj, y broj, z broj
3 hrs
  -> hvala

agree  Dragomir Perovic: Slažem se!
9 hrs
  -> hvala

agree  zoe1
11 hrs
  -> hvala

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
7 days
  -> hvala

agree  CroAnglo
65 days
  -> hvala

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zakonom propisane (standardizovane) pločice


Explanation:
Ovde nije reč o sertifikatima i diplomama, ovde je reč o svim pločicama koje jedno vozilo poseduje radi identifikacije, oznake tipa, godine proizvodnje itd.

-ISO 3779, Road vehicles – Vehicle identification number (VIN), Content and structure,
-ISO 3780, Road vehicles – World manufacturer identifier (WMI) code
-ISO 4030, Road vehicles – Vehicle identification number (VIN), Location and attachment

-JUS M.N2.210, Drumska vozila – Identifikacioni broj vozila (VIN), Sadržina i struktura,
-JUS M.N2.211, Drumska vozila – Identifikacioni broj vozila (VIN), Mesto i način postavljanja
-JUS M.N2.212, Drumska vozila – Međunarodna identifikaciona šifra proizvođača vozila (WMI)

--------------------------------------------------
Note added at 9 h (2009-01-31 05:33:14 GMT)
--------------------------------------------------

I skuteri imaju pločice sa brojem šasije, broj motora,..


    Reference: http://www.araiindia.com/Cpanel/Image/file_publ/5~15~2008~4~...
    Reference: http://www.amss-cmv.co.yu/pdf/IDENTIFIKACIJA%20VOZILA%20net....
Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
Notes to answerer
Asker: Kolega ovo je Potvda o uskladjenosti evropske zajednice koja dolazi iz Kine od kineskog proizvodjaca skutera.