KudoZ home » English to Serbian » Construction / Civil Engineering

aerated action

Serbian translation: aeracija


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aerated action
Serbian translation:aeracija
Entered by: Gabrijela

06:51 Jun 24, 2004
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: aerated action
Svojstvo aditiva za (ukoliko se dodaci u građevinske smese mogu navesti kao aditivi)građevinske materijale čijim se dodavanjem postiže plastičnost materijala,
Gabrijela
aeracija
Explanation:
1. izraz aditiv se koristi u građevinarstvu, a ovo može da se odnosi na aditive pomoću kojih se dobijaju tzv. ekspandirani (šupljikavi, sunđerasti) materijali (na pr. poliuretanske pene koje imaju vrlo veliku primenu u građevinarstvu), iako u tom slučaju gas koji (hemijskom reakcijom tih aditiva) stvara šupljine u materijalu uglavnom nije vazduh, već azot ili ugljen-dioksid - u ovom slučaju se kod nas najčešće koristi izraz ekspandiranje

2. aeracija (aerated action) se može postići i raznim vrstamma mešanja i sl. smeša, materijala u čijoj je pripremi potreban što veći kontakt (reakcija) sa vazduhom (kiseonikom) - možda je to ovde slučaj
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zasićavanje
Nedzad Selmanovic
4 +1aeracija
V&M Stanković


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aeracija


Explanation:
1. izraz aditiv se koristi u građevinarstvu, a ovo može da se odnosi na aditive pomoću kojih se dobijaju tzv. ekspandirani (šupljikavi, sunđerasti) materijali (na pr. poliuretanske pene koje imaju vrlo veliku primenu u građevinarstvu), iako u tom slučaju gas koji (hemijskom reakcijom tih aditiva) stvara šupljine u materijalu uglavnom nije vazduh, već azot ili ugljen-dioksid - u ovom slučaju se kod nas najčešće koristi izraz ekspandiranje

2. aeracija (aerated action) se može postići i raznim vrstamma mešanja i sl. smeša, materijala u čijoj je pripremi potreban što veći kontakt (reakcija) sa vazduhom (kiseonikom) - možda je to ovde slučaj

V&M Stanković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 143
Grading comment
hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mmiletic
5 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
zasićavanje


Explanation:
odnosi se na zsićavanje ugljenom kiselinom, no to može biti i drugo hemijsko jedinjenje.

Nedzad Selmanovic
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat