KudoZ home » English to Serbian » Economics

call option/put option

Serbian translation: kupovna opcija / prodajna opcija


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:call option/put option
Serbian translation:kupovna opcija / prodajna opcija
Entered by: Marina Jovanovic

19:53 May 22, 2005
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: call option/put option
Call option je opcija koja vlasniku daje pravo kupovine vrednosti na koju se odnosi, do određenog datuma i po određenoj ceni, a put option opcija koja vlasniku daje pravo da vrednost proda po istim uslovima.
Ponovo, da li postoje ustaljeni izrazi za ovo?
Marina Jovanovic
kupovna opcija / prodajna opcija
Explanation:
Opcija je ugovor o terminskoj kupoprodaji trzisnog materijala, kojim jedna ugovorna strana ('giver' ili 'holder') stice pravo uplacujuci jednu malu sumu novca ('premium' ili 'option money'), ali ne i obavezu da kupi ili proda predmet opcije do ugovorenog roka, a druga (taker) se obavezuje da na zahtev prve bezuslovno preda ili preuzme i plati ugovoreni predmet opcije. Opcijski ugovor moze da bude kupovni (call option) ili prodajni (put option).

Call option - kupovna opcija

Put option - prodajna opcija

(Vukasin Stanojevic: "Englesko - srpski poslovni pojmovnik sa objasnjenjima", 1998.)
Selected response from:

Goran Senic
Serbia
Grading comment
Oba odgovora su tačna i koriste se u praksi, ali mi se ovaj malo više slaže sa tekstom. Hvala oboma!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5mogucnost otkupa/mogucnost naplatejdragica
4kupovna opcija / prodajna opcija
Goran Senic


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kupovna opcija / prodajna opcija


Explanation:
Opcija je ugovor o terminskoj kupoprodaji trzisnog materijala, kojim jedna ugovorna strana ('giver' ili 'holder') stice pravo uplacujuci jednu malu sumu novca ('premium' ili 'option money'), ali ne i obavezu da kupi ili proda predmet opcije do ugovorenog roka, a druga (taker) se obavezuje da na zahtev prve bezuslovno preda ili preuzme i plati ugovoreni predmet opcije. Opcijski ugovor moze da bude kupovni (call option) ili prodajni (put option).

Call option - kupovna opcija

Put option - prodajna opcija

(Vukasin Stanojevic: "Englesko - srpski poslovni pojmovnik sa objasnjenjima", 1998.)

Goran Senic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Oba odgovora su tačna i koriste se u praksi, ali mi se ovaj malo više slaže sa tekstom. Hvala oboma!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
mogucnost otkupa/mogucnost naplate


Explanation:
U standardu JUS ISO 10962,Hartije od vrednosti i srodni finansijski instrumenti— Klasifikacija finansijskih instrumenata (pred objavljivanjem), "call option" i "put option" su prevedeni kao "mogucnost otkupa" i "mogucnost naplate" na inicijativu Komisije za hartije od vrednosti, koja je saradjivala u izradi ovog nacionalnog standarda.

jdragica
Native speaker of: Native in SerbianSerbian