KudoZ home » English to Serbian » Education / Pedagogy

Higher National Diploma

Serbian translation: diploma o višoj stručnoj spremi (državne škole)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Higher National Diploma
Serbian translation:diploma o višoj stručnoj spremi (državne škole)
Entered by: Goran & Snežana Erdei

14:49 Apr 28, 2008
English to Serbian translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: Higher National Diploma
Šta bi kod nas bila Higher National Diploma?
Evo definicije: "Higher National Diploma - a diploma given for vocational training that prepares the student for a career in a particular area; good students may progress to a course leading to a degree."
Goran & Snežana Erdei
Serbia
diploma o višoj stručnoj spremi (državne škole)
Explanation:
higher diploma = diploma o višoj stručnoj spremi; pravni rečnik
national = mislim da je ovde reč o državnoj školi pa shodno tome i moj predlog prevoda.
Selected response from:

Goran Tasic
Serbia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3diploma o višoj stručnoj spremi (državne škole)
Goran Tasic
4visokoškolska državna diploma
Larisa Djuvelek-Ruggiero
4Niže akademske studije
vetime


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
higher national diploma
diploma o višoj stručnoj spremi (državne škole)


Explanation:
higher diploma = diploma o višoj stručnoj spremi; pravni rečnik
national = mislim da je ovde reč o državnoj školi pa shodno tome i moj predlog prevoda.

Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dinap: http://en.wikipedia.org/wiki/Higher_National_Diploma
16 hrs

agree  Kristina Kolic
23 hrs

neutral  Larisa Djuvelek-Ruggiero: "viša stručna sprema," je Associate Degree, na fakultetu
1 day20 hrs

agree  xxxKRAT
144 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
higher national diploma
Niže akademske studije


Explanation:
e ova diploma u stvari predstavlja glavni problem prilikom prevođenja diploma
ono sto je u Srbiji do juce bila Viša po Bolonjskoj konvenciji je BA (Arts) odnosno BSc ! U rečnicima Srpskog jezika postoji greška koja je uviđena tek prelaskom na bolonjsku konvenciju. Naše Diplomske studije su MSc a specijalističke MA (jednogodišnje studije)
Associate Degree predstavlja dvogodišnje studije koje su pripremne studije i posle kojih student može da upiše treću godinu t.j. BSc.
NA Vašem mestu ja bi ih prevela kao Č
Niže akademske studije i u zagradi dodala (Associate)

vetime
Macedonia (FYROM)
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in AlbanianAlbanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Larisa Djuvelek-Ruggiero: Associate Diploma ne postoji, Associate Degree (AA for exe) je college degree i toje zapravo "viša stručna sprema," zavrsene dvije godine faksa.Ok. Salzem se s vama, ali ako obratite paznju na zadnju recenicu "good students.." vidda se ne radi o faksu
1 day17 hrs
  -> pa zavisi. Npr. na elektrotehnickom faksu visa je trajala 3 godine. 2.5godine predavanja i 6meseci za diplomski

neutral  Mira Stepanovic: U školskom sistemu u Srbiji više (2-godišnje) i visoke (trogodišnje) škole su samostalne, nisu u sastavu univerziteta i nemaju ništa zajedničko sa fakultetima i akademijama pa se ne može reći 'viša škola na ET fakultetu'
4 days

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
higher national diploma
visokoškolska državna diploma


Explanation:
visokoškolska nacionalna diploma

--------------------------------------------------
Note added at 1 day21 hrs (2008-04-30 12:23:28 GMT)
--------------------------------------------------

Razumjem da na našim prostorma rijec "visokoškolska" se odnosi na vise obarazovanje tj. fakultetkso obrazovanje, ali ovdje se ne radi o fakultetskoj stručnoj spremi. U US diploma je niži stepen obrazovanja i ako obratite pažnju na zadnji dio rečenice :"good students may progress to a course leading to a degree,” primjetit ćete da se ne radi o stručnoj fakultetskoj diplomi, nego više o stručnom stepenu poslije srednje škole, a prije fakulteta..

Mozda- viši državni certifikat

Larisa Djuvelek-Ruggiero
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian