ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Serbian » Education / Pedagogy

informal learning

Serbian translation: informalno (neorganizovano, implicitno) učenje/obrazovanje

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:informal learning
Serbian translation:informalno (neorganizovano, implicitno) učenje/obrazovanje

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
12:41 Jul 30, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
Additional field(s): Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: informal learning
Definition from Futurelab:
Learning that takes place outside formal educational settings and/or formal educational approaches.

Example sentence(s):
  • Informal learning is the unofficial, unscheduled, impromptu way most of us learn to do our jobs. Informal learning is like riding a bicycle: the rider chooses the destination and the route. Internet Time Ecosystem Blog
  • To truly understand the learning in your organization you might want to recognize the informal learning already taking place and put in practices to cultivate and capture more of what people learn. Informal Learning
  • Informal Learning occurs in everyday life and may not even be recognized as learning by the individual. Adult learning
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

informalno (neorganizovano, implicitno) učenje/obrazovanje
Definition:
Informalno obrazovanje (eng. informal education) je neplanirano učenje koje se odvija u svakodnevnom životu i može se sticati na osnovu svakodnevnog iskustva, kao što je iskustvo vezano za porodicu, prijatelje, grupe vršnjaka, medije i druge uticaje u nečijem okruženju; ovaj tip učenja odvija se na neredovnoj osnovi tokom čovekovog života. Ovome domenu pripada poseban oblik informalnog obrazovanja, koji on naziva slučajno učenje ili učenje "en passant" (u hodu): "reč je o vrsti informalnog učenja koje je potpuno neplanirano (i često nesvesno) i slučajan je nusproizvod drugih aktivnosti".
Iako se termini neformalno i informalno obrazovanje u većini klasičnih rečnika engleskog jezika tretiraju kao sinonimi, poslednjih godina u obrazovnim krugovima napravljena je značajna razlika u značenju ova dva pojma.
Selected response from:

Vesna Stankovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2informalno (neorganizovano, implicitno) učenje/obrazovanje
Vesna Stankovic
5 -1neformalno obrazovanje
Bojan Mijić


Discussion entries: 1





  

Translations offered


44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
neformalno obrazovanje


Definition from Centre for non-formal education and life:
Neformalno obrazovanje je izvaninstitucionalno obrazovanje u kojem su obrazovne aktivnosti organizovane i planirane, podstiču individualno i društveno učenje i sticanje različitih veština i znanja, te razvoj stavova i vrednosti.

Example sentence(s):
  • Neformalno obrazovanje jako je malo zastupljeno u Srbiji i ne postoji sistem akreditacije kako bi se sistem obrazovanja poboljšao. - B92  
  • Neformalno obrazovanje sve više izlazi iz senke u kojoj je bilo. Sve je cenjeniji stav da je mogućnost usavršavanja kroz ceo život postala neophodna i da je neformalno obrazovanje to u potpunosti omogućilo. Kako bismo objasnili pojam neformalnog obrazovanja, prvo ćemo da definišemo pojam formalnog. - Infostud  
  • Problem koji Srbija ima jeste nepostojanje zakonske regulacije neformalnog obrazovanja, i stagnacija u tom pogledu. - Wave Magazine  
Bojan Mijić
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in EnglishEnglish

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Vesna Stankovic: „...termin informalno obrazovanje, koje treba razlikovati od neformalnog. Informalno obrazovanje je ono što bismo u svakodnevnom govoru nazvali "škola života"“ ( http://znanje.infostud.com/saveti/Neformalno_obrazovanje/194 )
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
informalno (neorganizovano, implicitno) učenje/obrazovanje


Definition from Regionalni centar za permanentno obrazov:
Informalno obrazovanje (eng. informal education) je neplanirano učenje koje se odvija u svakodnevnom životu i može se sticati na osnovu svakodnevnog iskustva, kao što je iskustvo vezano za porodicu, prijatelje, grupe vršnjaka, medije i druge uticaje u nečijem okruženju; ovaj tip učenja odvija se na neredovnoj osnovi tokom čovekovog života. Ovome domenu pripada poseban oblik informalnog obrazovanja, koji on naziva slučajno učenje ili učenje "en passant" (u hodu): "reč je o vrsti informalnog učenja koje je potpuno neplanirano (i često nesvesno) i slučajan je nusproizvod drugih aktivnosti".
Iako se termini neformalno i informalno obrazovanje u većini klasičnih rečnika engleskog jezika tretiraju kao sinonimi, poslednjih godina u obrazovnim krugovima napravljena je značajna razlika u značenju ova dva pojma.

Example sentence(s):
  • Postoje tri oblika svrsishodnog učenja: formalno obrazovanje/učenje, koje se odvija u različitim obrazovnim institucijama i putem koga se stiču priznate diplome i kvalifikacije, neformalno obrazovanje/učenje, koje se odvija nezavisno od zvaničnog obrazovnog sistema (može biti organizovano na radnom mestu ili kroz aktivnost različitih društava ili udruženja) i informalno učenje, koje je prirodna pojava u svakodnevnom životu. To je lično obrazovanje koje doprinosi boljim znanjima i veštinama. - Univerzitet Singidunum - FEFA, Beograd  
  • Formalno, neformalno i informalno učenje i obrazovanje ... Misao vodilja autora u radu je da su formalno, neformalno i informalno učenje i obrazovanje ravnopravni putevi učenja odraslih, što je potpuno u skladu sa aktuelizacijom i afirmisanjem ideje o društvu koje uči koja je u našem vremenu obrazovne strategije i za sadašnjost i za budućnost. -------- Formal, non-formal and informal learning and education ... Author guiding thought in this article is that formal, non-formal and informal learning and education are equal forms of adult learning, which is completely in compliance with actualization and affirmation to the idea of learning society as an educational strategy both for present and future. - Srpski citatni indeks  
  • Implicitno učenje (eng. informal learning) Pojam, iako nije direktno preveden, podrazumeva učenje koje se odvija van strukturisanih obrazovnih programa, tj. svako učenje koje se dešava „usput“, tokom procesa čiji eksplicitan cilj nije „učenje“. - Centar za obrazovne politike  
Vesna Stankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 12

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Milan Djukić
5 days
  -> hvala

Yes  Ljoljacosmic
5 days
  -> hvala




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License