KudoZ home » English to Serbian » Energy / Power Generation

heat recovery pump

Serbian translation: toplotna pumpa za rekuperaciju otpadne toplote


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heat recovery pump
Serbian translation:toplotna pumpa za rekuperaciju otpadne toplote
Entered by: Zoran Poposki

19:26 Feb 25, 2006
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / pumps
English term or phrase: heat recovery pump
tekst o tehnologiji, gde stoji da THE DISTRICT HEATING AND COOLING SCHEME COMBINES A LARGE-SCALE HEAT STORAGE TANK AND A HIGHLY EFFICIENT HEAT RECOVERY PUMP, USING ELECTRICITY AS A POWER SOURCE.
Zoran Poposki
toplotna pumpa za rekuperaciju otpadne toplote
Explanation:
kada se radi o toploti onda je ispravno samo "rekuperacija" - regeneracija se koristi samo za materijale
Selected response from:

Dragomir Perovic
Serbia
Grading comment
hvala svima!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3toplotna pumpa za regeneraciju otpadne toplote
V&M Stanković
5 +2toplotna pumpa za rekuperaciju otpadne toplote
Dragomir Perovic


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
toplotna pumpa za rekuperaciju otpadne toplote


Explanation:
kada se radi o toploti onda je ispravno samo "rekuperacija" - regeneracija se koristi samo za materijale

Dragomir Perovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
hvala svima!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Goran Tasic: Zorane, samo ti je ovaj odgovor tacan za tvoj prevod.
53 mins

agree  Mira Stepanovic
1 hr

neutral  V&M Stanković: naravno da može i "rekuperacija", a u vezi korišćenja "regeneracija" U KONKRETNOM KONTEKSTU, vidite dopunu mog predloga
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
toplotna pumpa za regeneraciju otpadne toplote


Explanation:
“THE DISTRICT HEATING AND COOLING SCHEME IN TRITON SQUARE, CENTRAL TOKYO, IS THE LARGEST SYSTEM OF ITS KIND IN JAPAN. IT COMBINES A LARGE-SCALE HEAT STORAGE TANK AND A HIGHLY EFFICIENT HEAT RECOVERY PUMP, USING ELECTRICITY AS A POWER SOURCE. THE SCHEME IS UP TO 40% MORE EFFICIENT THAN CONVENTIONAL SYSTEMS AND HAS LED TO A 60% REDUCTION IN CO2 EMISSIONS.”
(http://www.northsoutheastwest.org/issues/technology-5/)


“VARIABLE HEAT RECOVERY IN DOUBLE BUNDLE ELECTRIC CHILLERS

This recovered heat would have been waste heat and rejected to the atmosphere, instead is being utilized for reheat for the added cost of operating the heat recovery pump.”
(http://gundog.lbl.gov/dirpubs/SB04/sb03.pdf)


DEVELOPMENT OF EXHAUST HEAT UTILIZATION TECHNOLOGY FOR PEFC CO-GENERATION SYSTEM
(http://www.igu.org/WGC2003/WGC_pdffiles/10451_1046418022_196...


“DOO "ALFA CLIMA"

Proizvodni program:
…toplotne pumpe za regeneraciju otpadne toplote u ventilacionim - klimatizacionim sistemima…”
(http://www.geocities.com/grad_knjazevac/privreda/metaloprera...

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2006-02-26 12:10:24 GMT)
--------------------------------------------------

REGENERACIJA vs. REKUPERACIJA

Popić dr Relja et al, Naučno tehnički rečnik, Građevinska knjiga, Beograd, 2005:
heat regenerators - toplotni regeneratori

Mihalidi A. i M, Hemijsko tehnološki rečnik, PS Grmeč, Beograd, 1994:
heat recovery - rekuperacija toplote
heat regenerator - regenerator toplote

Klaić B, Veliki rječnik stranih riječi, Zora, Zagreb, 1968:
regenerator - naprava kojom se toplina dimnih plinova iskorišćuje za pregrijevanje uzduha i gorivog plina
rekuperator topline - uređaj kojim se toplina, što izlazi s ogrjevnim plinovima, iskorišćuje za grijanje zraka koji se troši na gorenje.

Kao što se vidi iz citiranih rečnika, i jedno i drugo se koristi u slučaju toplotne energije. U konkretnom slučaju, predlažem „regeneracija“ zato što taj termin koristi i proizvođač baš takve opreme - „ALFA CLIMA“ iz Knjaževca (v. gore).

V&M Stanković
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sherefedin MUSTAFA
2 mins
  -> hvala

agree  Tamara Sinobad
49 mins
  -> hvala

agree  Branka Stankovic McCarthy
8 hrs
  -> hvala