ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Serbian » Law (general)

garnishment

Serbian translation: postupak izvršenja ili sudska zabrana

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:garnishment
Serbian translation:postupak izvršenja ili sudska zabrana

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
09:55 Jul 2, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Additional field(s): Human Resources
English term or phrase: garnishment
Definition from US Courts - District of Idaho:
A legal proceeding in which a debtor's money, in the possession of another (called the garnishee) is applied to the debts of the debtor, such as when an employer garnishes a debtor's wages.

Example sentence(s):
  • Creditors and your employers are required to follow certain rules about wage garnishment. You may be able to stop wage garnishment if you follow certain actions. Trying to reverse a wage garnishment is difficult, but not always impossible. About.com
  • In general, Social Security and SSI benefits are exempt from garnishment, attachment or other legal process, or from the operation of any bankruptcy or insolvency law. ncpssm.org
  • If you are receiving your garnishment support payment from an active duty military member, retired military member or a civilian, you may now have your payment sent by electronic fund transfer (EFT) to your financial institution. Defense Finance and Accounting Service
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

postupak izvršenja ili sudska zabrana
Definition:
Ovim zakonom uređuje se postupak po kome sudovi sprovode
prinudno ostvarenje potraživanja na osnovu izvršne ili verodostojne isprave (u daljem tekstu: postupak izvršenja) i sprovode obezbeđenje potraživanja (postupak obezbeđenja), ako posebnim zakonom nije drugačije određeno.
Selected response from:

Tijana Zikic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +1postupak izvršenja ili sudska zabranaTijana Zikic
5Sudsko izvršno rešenje
Natasa Djurovic


Discussion entries: 7





  

Translations offered


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Sudsko izvršno rešenje


Definition from own experience or research:
Garnishment je pravosnažna presuda kojom se vrši plenidba imovine ili obustava od plate a u cilju namirenja duga dužnika.

Example sentence(s):
  • Pravosnazna presuda od pre vise od 6 MESECI kao i sudska odluka o plenidbi od pre 2 MESECA, za neverovati jos uvek nisu izvrsene?!?!?! (syrus, 24. mart 2009 20:13) - b.92.  

Explanation:
To je Sudsko izvršno rešenje ili Sudska odluka o planidbi.
Reference: Pravni rečnik, M. Gačić
Natasa Djurovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 52

11 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
postupak izvršenja ili sudska zabrana


Definition from Narodna skupstina Republike Srbije:
Ovim zakonom uređuje se postupak po kome sudovi sprovode
prinudno ostvarenje potraživanja na osnovu izvršne ili verodostojne isprave (u daljem tekstu: postupak izvršenja) i sprovode obezbeđenje potraživanja (postupak obezbeđenja), ako posebnim zakonom nije drugačije određeno.

Example sentence(s):
  • Izvršenje na zaradi i penziji, kao i na naknadi zarade može se sprovesti do iznosa od dve trećine zarade, penzije ili naknade zarade. - Narodna skupstina Republike Srbije  
  • Izvršenje na primanju ratnih i mirnodopskih vojnih invalida po osnovu invalidnine, ortopedskog dodatka i invalidskog dodatka može se sprovesti samo za potraživanja po osnovu zakonskog izdržavanja, naknade štete nastale usled oštećenja zdravlja ili umanjenja, odnosno gubitka radne sposobnosti i zbog izgubljenog izdržavanja usled smrti davaoca izdržavanja, i to do iznosa od jedne polovine tog primanja. - Narodna skupstina Republike Srbije  
  • Izvršenje na potraživanju sprovodi se zaplenom potraživanja i prenosom potraživanja radi naplate odnosno prenosom umesto isplate, ako ovim zakonom nije drukčije određeno. - Narodna skupstina Republike Srbije  

Explanation:
U Zakonu o izvršnom postupku koristi se termin postupak izvršenja koji se sprovodi po osnovu rešenja o izvršenju.
Medjutim, slazem se sa koleginicom Ljiljanom Lukan sa se moze koristiti termin sudska zabrana. Ako ukucate u pretrazivac administrativna / sudska zabrana, izlazi niz primera obrazaca administrativne zabrane (zabrane po pristanku duznika) u kojima poslodavac dužnika izmedju ostalog izjavljuje da imenovani nema admnistrativnu / sudsku zabranu ukupnog iznosa ____________ din., slovima _____________________________, a mesečne otplate u iznosu od ________ din., slovima ________________________.
Tijana Zikic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Goran Tasic: sudska zabrana
14 days

Yes  Sofijana Stamenkovic: Takođe - "sudska zabrana"
15 days

No  Mira Stepanovic: Nažalost izostala je definicija, a ni od jedna rečenica koje su navedene kao primer ne sadrži termine koji su ponuđeni kao prevod termina datog na engleskom jeziku. / There is no definition; proposed terms do not exist in example sentences.
15 days




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License