KudoZ home » English to Serbian » Mechanics / Mech Engineering

sleep timer setting

Serbian translation: podešavanje automatskog (vremenskog) isključivanja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sleep timer setting
Serbian translation:podešavanje automatskog (vremenskog) isključivanja
Entered by: Larisa Zlatic, Ph.D.

01:15 Jul 24, 2005
English to Serbian translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: sleep timer setting
Radi se o nekoj elektronskoj masini koja ima 'sleep timer function'. Evo recenice:
After activating the sleep timer setting, the unit will automatically shut off after the specified amount of time has elapsed

Hvala unapred na pomoci.
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
podešavanje automatskog isključivanja
Explanation:
ili
2. podešavanje samoisključivanja
ili
3. programirano uključivanje/isključivanje
ili
4. vremenski podeseno isključivanje

kod odredjenih vrsta uredjaja imate mogucnost da podesite automatsko iskljucivanje na recimo 15 minuta ili neki drugi period, ali umjesto da ostavite uredjaj da se sam iskljuci vi ga licno iskljucite. Nakon isteka podesenog vremenskog roka, uredjaj se automatski ukljucuje. Iz tog razloga sam vam dao prijedlog broj 3

sretno

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 38 mins (2005-07-24 22:54:03 GMT)
--------------------------------------------------

uz konstataciju Ljiljani:

Sllep time inace znaci da je uredjaj u pripravnosti (stand by time), tj. da postoji dotok struje u transformator ali ne i dalje u citavo strujno kolo uredjaja, ako je recimo u pitanju elektronicki uredjaj koji radi sa malim strujama. izuzetak su uredjaji koji pored napajanja od 220/110 V imaju i baterijsko (rezervno) napajanje, gdje tokom stanja pripravnosti trafo daje struju punjacu te baterije ili baterija, svejedno.
Uredjaji ne mogu spavati i ja, pored toga sto se grozim takvih izraza, nikako ne mogu svariti i upotrijebiti nesto poput toga.
Dalje, tokom stanja pripravnosti, rezim rada uredjaja je okoncan, sto znaci da se operacije koje takav uredjaj (pro)izvodi ne obavljaju, tako da iskljucivanje i ukljucivanje imaju potpun smisao u datom kontekstu.
Onda jos dalje, racunari kako rekoste imaju opciju shut down, je li? To stoji nema sta, ali da li ste znali da aktiviranjem shut down komande prakticki stavljate racunar u stanje pripravnosti ili tzv. osnovni sleep time mode. Zasto je to tako? Zbog male baterije koja se nalazi na maticnoj ploci racunara koja daje napajanje osnovnom sistemu tj BIOS-u u kojem mozete podesiti vrijeme samoukljucivanja, tj. kako mi to u zargonu kazemo podizanja sistema. Onda kad iskljucite napojni kabl sa strujne mreze, znaci dok racunar, tj napojna jedinica, uopste ne prima struju ta ista baterija daje dovoljnu struju za ocuvanje pohranjenih informacija u osnovnom sistemu ili BIOS-u, tako da i nakon mjesec dana provedenog u tom stanju BIOS pamti vrijeme i ostale podatke koji su tokom rada ili primarne instalacije u njemu pohranjeni. Mislim da je suvisno da komentarisem dalje, jer bojim se da cu samo zbuniti one kojima ova oblast nije struka, a meni vec jeste.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 49 mins (2005-07-24 23:05:25 GMT)
--------------------------------------------------

zaboravio sam dodati kljucno objasnjenje. ukljucivanje i iskljucivanje se u stvari odnose, kako se to u elektrotehnici kaze, pozicije 0 i 1, gdje 0 oznacava \"mrtvo\" a 1 \"zivo\" strujno kolo.

sretno

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 50 mins (2005-07-24 23:05:48 GMT)
--------------------------------------------------

zaboravio sam dodati kljucno objasnjenje. ukljucivanje i iskljucivanje se u stvari odnose, kako se to u elektrotehnici kaze, pozicije 0 i 1, gdje 0 oznacava \"mrtvo\" a 1 \"zivo\" strujno kolo.

sretno
Selected response from:

Nedzad Selmanovic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +13podešavanje automatskog isključivanja
Nedzad Selmanovic
4 +2postavke/podešavanje uređaja za samoisključivanje
BUZOV
4 +1podeshavanje tajmera za spavanje
Aleksandar Krga
4podesavanje rezima spavanja; podesavanje tajmera za spavanje
Ljiljana Malovic


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
podeshavanje tajmera za spavanje


Explanation:
ja lično timer prevodim sa "tajmer" jer mi nije poznat nijedan drugi izraz na srpskom. Radi se o uredjaju ili sklopu koji odbrojava vreme (obicno unazad, ali ne uvek)
Radi se o: Na radio-aparatu ili TV-u podesite tajmer npr. na 30 minuta - za slučaj da zaspete, TV ili radio ce se iskljuciti posle tih 30 minuta.

Aleksandar Krga
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rina LS: moze i tako; "tajmer" se cesto koristi
7 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
postavke/podešavanje uređaja za samoisključivanje


Explanation:
Za 'timer' http://www.krstarica.com/recnik/index.php?u=timer navodi više od jednog rešenja:

Engleski Srpski

timer vremenski relej
timer sat
timer uklopni sat
timer multivibrator
timer brojač
timer vremensko rele
timer mehanizam za zadržavanje
timer kontaktni sat
timer tajmer

http://www.krstarica.com/recnik/index.php?u=setting

Senzori i mrenja -Merila vlaznosti
Uređaj spada u klasu inteligentnih instrumenata (samoisključivanje posle 4 minuta, informacija o prekoračenju opsega, stanju senzora, ispražnjenoj bateriji. ...
www.imp.bg.ac.yu/prez/senzori/vlaga/vlaga.html - 15k - Spremljeno - Slične stranice

Senzori i mrenja -Merila temperature
Pogodan je za rukovanje: samoisključivanje posle 4 minuta, informacija o prekoračenju
opsega, stanju senzora temperature, ispražnjenoj bateriji. ...
www.imp.bg.ac.yu/prez/senzori/temp/temp.html - 19k -

Decentralizovani sistemi automatizacije
Upotreba CAN uređaja u železničkom saobraćaju Upotreba CAN uređaja u drumskom
... IEC 1131 je međunarodni standard koji definiše osnovne postavke za ...
www.mikroelektronika.co.yu/domestic/ magazine/magazine/4broj/4broj4.htm - 31k

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 44 mins (2005-07-24 05:00:35 GMT)
--------------------------------------------------

... tek kao prilog uz prijedlog kolege Selmanovića, jer mi je netko, valjda u nekakvoj demonstraciji moći, \'izopćio\' pravo na \'agree\'.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 1 min (2005-07-24 13:16:58 GMT)
--------------------------------------------------

Pozdrav Rina :-)

BUZOV
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rina LS: sasvim korektno takodje; Ah, poznate su i meni te demonstracije moci. Razumem Vas! Pozdrav :)
4 hrs

agree  mita
1 day1 hr

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podesavanje rezima spavanja; podesavanje tajmera za spavanje


Explanation:
koliko god glupo, cudno, smijesno (itd) zvucalo - to je izraz koji se koristi! (blago nama sa lokalizovanjem)

http://www.c-electronic.co.yu/KLIMA/html/panasonic.htm

tajmer za spavanje
http://www.c-electronic.co.yu/KLIMA/html/fujitsu.htm

a ima i : MOD ZA DREMANJE I SPAVANJE
http://www.cupalab.co.yu/Saturn.htm



Ljiljana Malovic
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +13
podešavanje automatskog isključivanja


Explanation:
ili
2. podešavanje samoisključivanja
ili
3. programirano uključivanje/isključivanje
ili
4. vremenski podeseno isključivanje

kod odredjenih vrsta uredjaja imate mogucnost da podesite automatsko iskljucivanje na recimo 15 minuta ili neki drugi period, ali umjesto da ostavite uredjaj da se sam iskljuci vi ga licno iskljucite. Nakon isteka podesenog vremenskog roka, uredjaj se automatski ukljucuje. Iz tog razloga sam vam dao prijedlog broj 3

sretno

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 38 mins (2005-07-24 22:54:03 GMT)
--------------------------------------------------

uz konstataciju Ljiljani:

Sllep time inace znaci da je uredjaj u pripravnosti (stand by time), tj. da postoji dotok struje u transformator ali ne i dalje u citavo strujno kolo uredjaja, ako je recimo u pitanju elektronicki uredjaj koji radi sa malim strujama. izuzetak su uredjaji koji pored napajanja od 220/110 V imaju i baterijsko (rezervno) napajanje, gdje tokom stanja pripravnosti trafo daje struju punjacu te baterije ili baterija, svejedno.
Uredjaji ne mogu spavati i ja, pored toga sto se grozim takvih izraza, nikako ne mogu svariti i upotrijebiti nesto poput toga.
Dalje, tokom stanja pripravnosti, rezim rada uredjaja je okoncan, sto znaci da se operacije koje takav uredjaj (pro)izvodi ne obavljaju, tako da iskljucivanje i ukljucivanje imaju potpun smisao u datom kontekstu.
Onda jos dalje, racunari kako rekoste imaju opciju shut down, je li? To stoji nema sta, ali da li ste znali da aktiviranjem shut down komande prakticki stavljate racunar u stanje pripravnosti ili tzv. osnovni sleep time mode. Zasto je to tako? Zbog male baterije koja se nalazi na maticnoj ploci racunara koja daje napajanje osnovnom sistemu tj BIOS-u u kojem mozete podesiti vrijeme samoukljucivanja, tj. kako mi to u zargonu kazemo podizanja sistema. Onda kad iskljucite napojni kabl sa strujne mreze, znaci dok racunar, tj napojna jedinica, uopste ne prima struju ta ista baterija daje dovoljnu struju za ocuvanje pohranjenih informacija u osnovnom sistemu ili BIOS-u, tako da i nakon mjesec dana provedenog u tom stanju BIOS pamti vrijeme i ostale podatke koji su tokom rada ili primarne instalacije u njemu pohranjeni. Mislim da je suvisno da komentarisem dalje, jer bojim se da cu samo zbuniti one kojima ova oblast nije struka, a meni vec jeste.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 49 mins (2005-07-24 23:05:25 GMT)
--------------------------------------------------

zaboravio sam dodati kljucno objasnjenje. ukljucivanje i iskljucivanje se u stvari odnose, kako se to u elektrotehnici kaze, pozicije 0 i 1, gdje 0 oznacava \"mrtvo\" a 1 \"zivo\" strujno kolo.

sretno

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 50 mins (2005-07-24 23:05:48 GMT)
--------------------------------------------------

zaboravio sam dodati kljucno objasnjenje. ukljucivanje i iskljucivanje se u stvari odnose, kako se to u elektrotehnici kaze, pozicije 0 i 1, gdje 0 oznacava \"mrtvo\" a 1 \"zivo\" strujno kolo.

sretno

Nedzad Selmanovic
Works in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anira: Cini mi se da se u kontekst najbolje uklapa prijedlog broj 4.
39 mins
  -> hvala

agree  Miomira Brankovic: Podešavanje automatskog isključivanja je sasvim OK, mala je mogućnost da se pogrešno protumači.
3 hrs
  -> hvala

agree  Bogdan Petrovic
4 hrs
  -> hvala

agree  Zlatomir Zivkovic
4 hrs
  -> hvala

agree  MajaM
4 hrs
  -> hvala

agree  Sherefedin MUSTAFA
5 hrs
  -> hvala

agree  Rina LS
5 hrs
  -> hvala

agree  Tamara Sinobad
5 hrs
  -> hvala

agree  Jelena Bubalo
7 hrs
  -> hvala

agree  V&M Stanković: ili, preciznije: podešavanje (automatskog) vremenskog isključivanja
9 hrs
  -> hvala

agree  Dusica Cook
11 hrs
  -> hvala

agree  ewa markiewicz-bakra�c
15 hrs
  -> hvala

agree  Marija Vujosevic Caric
17 hrs
  -> hvala

disagree  Ljiljana Malovic: sleep nije iskljucivanje, sleep je privremeno obustavljanje rada, sleep stand na kompjuteru nije shut down. iskljucivanje je shut down. pogledajte Microsoft rjecnike, a i vas kompjuter ce vam sam pomoci. sleep je u stvari , stand-by.
19 hrs
  -> hvala. u pravu ste sto se tice kompjutera, ali to uostalom vec znam. kao sto pitanje ne navodi da li je rijec o kompjuteru, tako ni ja nisam dao odgovor u tom smislu. da je bilo rijeci o racunarima, zasigurno bih postavio odgovarajuci ekvivalent. sretno

agree  gordana djordjevic
1 day5 hrs
  -> hvala