KudoZ home » English to Serbian » Mechanics / Mech Engineering

Gimbal

Serbian translation: noseći okvir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Gimbal
Serbian translation:noseći okvir
Entered by: Goran Tasic

08:55 Feb 9, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Gimbal
U pitanje je deo na postolju za kameru; interesuje me da li ima jedna reč za to, da ne moram opisno prevoditi :)
Miroslav Jeftic
noseći okvir
Explanation:
Gimbal (engleski) = Tragrahmen (nemački) = noseći okvir (sprski)

U fotografskom rečniku autora Branka Vukićevića postoji sledeće:

gimbal suspension = žiroskopsko vešanje

Mada ne verujem da je žiroskop u pitanju...

--------------------------------------------------
Note added at 16 min (2009-02-09 09:12:31 GMT)
--------------------------------------------------

U tehničkom rečniku englesko-sprski autora Dušana Simića piše sledeće:

gimbal = kardanski prsten, ali je to u smislu opšteg mašinstva

--------------------------------------------------
Note added at 33 min (2009-02-09 09:29:34 GMT)
--------------------------------------------------

kardanski nije svakako, ja bih stavio noseći okvir ili noseći prsten, jer to je i ionako njegova uloga - da nosi kameru.
Selected response from:

Goran Tasic
Serbia
Grading comment
Hvala.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2noseći okvir
Goran Tasic
4 +1rotacioni nosac/glava stativa ili stapastog stativa
Zoran Pavlovic
Summary of reference entries provided
V&M Stanković

Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gimbal
noseći okvir


Explanation:
Gimbal (engleski) = Tragrahmen (nemački) = noseći okvir (sprski)

U fotografskom rečniku autora Branka Vukićevića postoji sledeće:

gimbal suspension = žiroskopsko vešanje

Mada ne verujem da je žiroskop u pitanju...

--------------------------------------------------
Note added at 16 min (2009-02-09 09:12:31 GMT)
--------------------------------------------------

U tehničkom rečniku englesko-sprski autora Dušana Simića piše sledeće:

gimbal = kardanski prsten, ali je to u smislu opšteg mašinstva

--------------------------------------------------
Note added at 33 min (2009-02-09 09:29:34 GMT)
--------------------------------------------------

kardanski nije svakako, ja bih stavio noseći okvir ili noseći prsten, jer to je i ionako njegova uloga - da nosi kameru.


    Reference: http://www.dict.cc/?s=gimbal
Goran Tasic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 304
Grading comment
Hvala.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bojanstven: Rekao bih da je nosеći okvir bolje rešenje, postoji i mala mogućnost da je u pitanju žiroskop, ali samo ako je recimo na helikopteru.
22 mins
  -> Hvala

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
1 day17 hrs
  -> Hvala

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gimbal
rotacioni nosac/glava stativa ili stapastog stativa


Explanation:
verovatnije da nije u pitanju samo rotaciona, to je bilo kod starih modela

Zoran Pavlovic
Works in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  V&M Stanković: ili "rotacioni plato" ili... - v. Ref.
9 hrs




Reference comments


10 hrs
Reference

Reference information:
Gimbal
(From Wikipedia, the free encyclopedia)
A gimbal is a pivoted support that allows the rotation of an object about a single axis. A set of two gimbals, one mounted on the other with pivot axes orthogonal, may be used to allow an object mounted on the innermost gimbal to remain vertical regardless of the motion of its support. For example, gyroscopes, shipboard compasses, stoves and even drink holders typically use gimbals to keep them upright with respect to the horizon despite the ship's pitching and rolling.
The 'Cardan' suspension of a gimbal is named after the Italian inventor Gerolamo Cardano (1501–1576),[1] who described the device in detail, but did not claim its invention.
( http://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal )


Gimbal Heads
Basic Buying Guide for gimbals:
A gimbal head balances your camera and lens at their natural centre of gravity. If you try to use a large telephoto lens and camera on a ballhead you have to fight the natural tendency of the equipment to want to tip over due to gravity. The ballhead will balance the lens only when the centre of gravity is directly vertical over the ballhead, as soon as it moves it will want to fall. Ballhead designers implement friction and all sorts of fancy elliptical gizmos to fight gravity. This is like using a screwdriver to hammer a nail. Wrong tool, wrong job.
( http://www.jobu-design.com/gimbals.html )


gimbal - rotacioni plato
(Imami P, Filmski i TV rečnik en-sr)


Uzgred, mislim da bi moglo i "žiroskopska glava/nosač" (zbog konstruktivne sličnosti sa žiroskopom), pa i kardanski (pronalazak je iz XVI veka - pa se svakako ne odnosi samo na kamione, traktore i sl).

V&M Stanković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 288