KudoZ home » English to Serbian » Medical: Instruments

disruptive

Serbian translation: destruktivno (ponašanje)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:disruptive
Serbian translation:destruktivno (ponašanje)
Entered by: Larisa Zlatic, Ph.D.

17:26 Feb 22, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: disruptive
u upitniku za pacijente s manijom
ceo izraz -disruptive-aggressive behavior-

Treba mi odgovarajuci prevod, jedna rec za 'disruptive'
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
destruktivno (ponašanje)
Explanation:

Marković J, Medicinski rečnik e-sr:
disruptive - raskidni, koji lomi, destruktivni


“The Mental Health Association of Westchester
...
What are Disruptive Behavior Disorders?
Disruptive Behavior Disorders involve consistent patterns of behaviors that “break the rules.” Young people of all ages break some rules, especially less important ones. More serious oppositional behavior is a normal part of childhood for children two and three years old and for young teenagers. At other times, when young people are routinely very, very oppositional and defiant of authority, a mental health disorder may be identified.”
( http://www.mhawestchester.org/diagnosechild/cbehavior.asp )


“Šta su to poremećaji u društvenom ponašanju?
Poremećaji u društvenom ponašanju predstavljaju uvek agresivno i destruktivno ponašanje proizašlo iz poremećenih odnosa pojedinac - društvo, odnosno iz sukoba maloletnika kao pojedinca i sredine kao društvenog okruženja. To su raznovrsni oblici društveno negativnog ponašanja mladih, od bezazlene neposlušnosti do krivičnih dela koja podležu krivičnom zakonu.”
(http://www.vuk-centar.edu.yu/lat/ometenosti/?item=6#question... )


A npr. u ovom kontekstu (ponašanje učenika), moglo bi da znači i “nedisciplinovano (ponašanje)”:

“Defektološki fakultet, Beograd
---
Ponašanje učenika na času koje učiteljima pričinjava teškoće
...
Ključne reči
rukovođenje razredom; nedisciplinovano ponašanje; učenik; učitelj; kros-kulturalno istraživanje
( http://scindeks.nb.rs/article.aspx?artid=0547-33300304409G&l... )
---
Classroom behaviors that raise difficulties to teachers
...
Keywords
classroom discipline; disruptive behavior; pupil; teacher; cross-cultural research”
( http://scindeks.nb.rs/article.aspx?artid=0547-33300304409G&l... )
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
Hvala svima na pomoci.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3destruktivno (ponašanje)
V&M Stanković
5poremećeno
Larisa Djuvelek-Ruggiero
4ometajuće
Sladjana Daniels
4rušilačko
Lingua 5B
4 -1remetilačkoDragan Novakovic
3naglo
Natasa Djurovic
Summary of reference entries provided
disruptivno agresivno ponašanje
Kornelija Halkic

Discussion entries: 4





  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
naglo


Explanation:
Naglo-agresivno ponasanje
disruptive-nagao
Enciklopedijski recnik-Z.Simic

Googlanjem sam dosla do naglog-agresivnog ponasanja. Nadam se da ce pomoci.

Natasa Djurovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 27
Notes to answerer
Asker:


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
remetilačko


Explanation:
Guglajte "distuptive behaviour" i Seselj, a onda "remetilačko ponašanje".

Dragan Novakovic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Bojanstven: Ovo je pogrešno značenje reči, remetilačko se uzima samo kada se nešto očigledno može remetiti, ovde se misli na ponašanje osobe uopšte (pojam iz psihologije)
4 mins
  -> Hvala. Imao sam u vidu glagol remetiti - "unositi nered, nesklad u nešto, ometati, narušavati, kvariti" (Rečnik srpskohrvatskoga književnog jezika, Matica srpska)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rušilačko


Explanation:

rušilačko ponašanje - tip ličnosti sklon stvaranju nereda na javnim mjestima- javni skupovi, kafići, utakmice ( primjer : rušilački navijači)

rušilačko-agresivno ponašanje

jer agresivan nije uvijek i rušilački.

http://www.mpin.vlada.cg.yu/vijesti.php?akcija=vijesti&id=21...



Lingua 5B
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
disruptive (behavior)
destruktivno (ponašanje)


Explanation:

Marković J, Medicinski rečnik e-sr:
disruptive - raskidni, koji lomi, destruktivni


“The Mental Health Association of Westchester
...
What are Disruptive Behavior Disorders?
Disruptive Behavior Disorders involve consistent patterns of behaviors that “break the rules.” Young people of all ages break some rules, especially less important ones. More serious oppositional behavior is a normal part of childhood for children two and three years old and for young teenagers. At other times, when young people are routinely very, very oppositional and defiant of authority, a mental health disorder may be identified.”
( http://www.mhawestchester.org/diagnosechild/cbehavior.asp )


“Šta su to poremećaji u društvenom ponašanju?
Poremećaji u društvenom ponašanju predstavljaju uvek agresivno i destruktivno ponašanje proizašlo iz poremećenih odnosa pojedinac - društvo, odnosno iz sukoba maloletnika kao pojedinca i sredine kao društvenog okruženja. To su raznovrsni oblici društveno negativnog ponašanja mladih, od bezazlene neposlušnosti do krivičnih dela koja podležu krivičnom zakonu.”
(http://www.vuk-centar.edu.yu/lat/ometenosti/?item=6#question... )


A npr. u ovom kontekstu (ponašanje učenika), moglo bi da znači i “nedisciplinovano (ponašanje)”:

“Defektološki fakultet, Beograd
---
Ponašanje učenika na času koje učiteljima pričinjava teškoće
...
Ključne reči
rukovođenje razredom; nedisciplinovano ponašanje; učenik; učitelj; kros-kulturalno istraživanje
( http://scindeks.nb.rs/article.aspx?artid=0547-33300304409G&l... )
---
Classroom behaviors that raise difficulties to teachers
...
Keywords
classroom discipline; disruptive behavior; pupil; teacher; cross-cultural research”
( http://scindeks.nb.rs/article.aspx?artid=0547-33300304409G&l... )

V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 30
Grading comment
Hvala svima na pomoci.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natasa Djurovic
9 mins
  -> hvala

neutral  Dragan Novakovic: Postoji "disruptive behaviour" i "destructive behaviour". Mislim da je prvo blaži oblik u smislu kršenja reda, discipline, ometanja drugih, a da drugo već podrazumeva izvesnu opasnost po sebe i druge. Možda je bolje "nedisciplinovano".
39 mins
  -> u pravu ste što se tiče razlike u engleskom disruptive-destructive, ali to ne može uvek da se prenese i u srpski (bukvalnim prevođenjem), zato sam se i oslonila na stručni rečnik, pretpostavljajući da su i o tome vodili računa renomirani autor irecenzenti

agree  Marija Jankovic: Da, destruktivno-agresivno ponasanje
16 hrs
  -> hvala

agree  CroAnglo
42 days
  -> hvala

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ometajuće


Explanation:
Teško je naći jednu reč... Baš sam pogledala u udžbeniku Psihijatrije i tamo je uvek nekako opisno (tipa "nepromišljeno kršenje pravila" i slično). Ne može ni "disruptivno", jer je ovo upitnik za pacijente. Što se tiče same reči "ometajuće", nema je u Rečniku Matice, ali mislim da bi je Milka Canić odobrila u Slagalici :-)


    Reference: http://www.pedagog.org.yu/nastava%20tekst%20socijalne%20vest...
Sladjana Daniels
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker:

Asker: pogresno sam navela da pacijenti popunjavaju upitnik. Pacijenti ne popunjavaju upitnik, nego oni koji ih posmatraju/vode razgovor s njima. Ne znam kako da stavim ovo na moj originalni upit.


1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
poremećeno


Explanation:
poremećeno ponašanje
Medicinski rjecnik

Larisa Djuvelek-Ruggiero
United States
Native speaker of: Native in BosnianBosnian




Reference comments


1 hr peer agreement (net): +1
Reference: disruptivno agresivno ponašanje

Reference information:
disruptivno agresivno ponašanje.


    Reference: http://en.scientificcommons.org/26948454
Kornelija Halkic
Bosnia and Herzegovina
Specializes in field
Native speaker of: Croatian, Native in BosnianBosnian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Lingua 5B: ja mislim da je pametno ostaviti termin "disruptivno", ako će prevod čitati samo stručna osoba.
2 days15 hrs
  -> Da,i ja mislim da je tako najbolje.Hvala,Lingua 5B!