KudoZ home » English to Serbian » Medical: Pharmaceuticals

cross-protection

Serbian translation: unakrsna zaštita


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cross-protection
Serbian translation:unakrsna zaštita
Entered by: Goran & Snežana Erdei

17:42 Aug 27, 2008
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Vakcine
English term or phrase: cross-protection
Reč je o vakcinama protiv gripa. Evo konteksta: "Such protection is possible because antibodies made in response to the vaccine can provide some protection (called cross-protection) against different, but related strains of influenza viruses."
Goran & Snežana Erdei
Serbia
unakrsna zaštita
Explanation:
Retko kada je bila nađena unakrsna zaštita unutar podtipova virusa gripa. Infekcije u suštini ne prouzrokuju stvaranje zaštite protiv podtipova ili među tipovima virusa A i B (Treanor 2005).
Selected response from:

Goran Tasic
Serbia
Grading comment
Hvala vam kolega!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4unakrsna zaštita
Katarina Delic
4 +3unakrsna zaštita
Goran Tasic


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
unakrsna zaštita


Explanation:
Očigledno je da treba prevesti kao unakrsna zaštita; ovde se radi o tome da vakcina protiv jednog tipa virusa gripa može delovati i protiv nekih drugih, srodnih tipova virusa gripa. To se slobodno može prevesti kao'unakrsna zaštita'.


    Reference: http://www.markocim.com/Pt_gr_Patog_srp..htm
    Reference: http://www.plantpath.cornell.edu/glossary/Defs_C.htm
Katarina Delic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
3 hrs
  -> Hvala!

agree  Goran Tasic: :-)
11 hrs
  -> Hvala, takođe! :)

agree  Dinap
12 hrs

agree  zoe1
16 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
unakrsna zaštita


Explanation:
Retko kada je bila nađena unakrsna zaštita unutar podtipova virusa gripa. Infekcije u suštini ne prouzrokuju stvaranje zaštite protiv podtipova ili među tipovima virusa A i B (Treanor 2005).


    Reference: http://www.markocim.com/Pt_gr_Patog_srp..htm
Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hvala vam kolega!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
3 hrs
  -> Hvala.

agree  Dinap
12 hrs
  -> Hvala.

agree  zoe1
16 hrs
  -> Hvala.