ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Serbian » Medical (general)

mouth sores

Serbian translation: ranice u ustima, groznica

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mouth sores
Serbian translation:ranice u ustima, groznica
Entered by: Larisa Zlatic, Ph.D.

00:58 Nov 1, 2005
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: mouth sores
as in:
You may experience mouth irritation or mouth sores...
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
Herpes na usanama ili "zvalje" ili "groznica
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2005-11-01 01:09:30 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dermatology.svhm.org.au/Skin Ed/MCH Translations/...



http://www.zdravlje.ilirija.com/modules.php?name=Content&pa=...
http://www.geocities.com/ozdravljenje/vitaminb.htm



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 51 mins (2005-11-01 03:49:33 GMT)
--------------------------------------------------

Most mouth sores are cold sores (also called fever blisters), canker sores, or a mechanical irritation

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/003059.htm

Najcešće promene u ustima su:
- herpes simplex ili groznica, koja se može javiti na usni, koži ili unutar usana
- upala desni
- erozije, povrede sluzokože i kože
- afte (promene u vidu malih krugova ograničenih belim ili crvenim ivicama)...

http://www.estetikadent.co.yu/laser.htm

Recurrent oral ulcerations are usually either canker sores (aphthous ulcers) or cold sores/fever blisters (recurrent herpes labials)

http://dentistry.ouhsc.edu/intranet-Web/ContEd/OPCE/aaHomeOP...

Ovdje su slike ovih vrsta:
http://www.pueblo.gsa.gov/cic_text/health/fever-blister/feve...

Ako vam treba zajedničko ime za plihove na ustima (žvale, groznica) i afte (Aphtae, canker sores) onda bi to bile "ranice na ustima"

http://www.sexedukacija.cg.yu/sexed/sexbolesti.php

Suad&Mirela su vam dali ime za afte pa što vam odgovara


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 53 mins (2005-11-01 03:51:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.oralmed.com.hr/hr/prirucnik/aphthae.htm
Selected response from:

Veronica Prpic Uhing
United States
Grading comment
Hvala svima na pomoci. Posto mi treba uopsteni termin, izabrala sam ovo.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8Herpes na usanama ili "zvalje" ili "groznica
Veronica Prpic Uhing
4 +3afte
Mirela Tankovic, CoreCHI™


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
Herpes na usanama ili "zvalje" ili "groznica


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2005-11-01 01:09:30 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dermatology.svhm.org.au/Skin Ed/MCH Translations/...



http://www.zdravlje.ilirija.com/modules.php?name=Content&pa=...
http://www.geocities.com/ozdravljenje/vitaminb.htm



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 51 mins (2005-11-01 03:49:33 GMT)
--------------------------------------------------

Most mouth sores are cold sores (also called fever blisters), canker sores, or a mechanical irritation

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/003059.htm

Najcešće promene u ustima su:
- herpes simplex ili groznica, koja se može javiti na usni, koži ili unutar usana
- upala desni
- erozije, povrede sluzokože i kože
- afte (promene u vidu malih krugova ograničenih belim ili crvenim ivicama)...

http://www.estetikadent.co.yu/laser.htm

Recurrent oral ulcerations are usually either canker sores (aphthous ulcers) or cold sores/fever blisters (recurrent herpes labials)

http://dentistry.ouhsc.edu/intranet-Web/ContEd/OPCE/aaHomeOP...

Ovdje su slike ovih vrsta:
http://www.pueblo.gsa.gov/cic_text/health/fever-blister/feve...

Ako vam treba zajedničko ime za plihove na ustima (žvale, groznica) i afte (Aphtae, canker sores) onda bi to bile "ranice na ustima"

http://www.sexedukacija.cg.yu/sexed/sexbolesti.php

Suad&Mirela su vam dali ime za afte pa što vam odgovara


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 53 mins (2005-11-01 03:51:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.oralmed.com.hr/hr/prirucnik/aphthae.htm

Veronica Prpic Uhing
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Hvala svima na pomoci. Posto mi treba uopsteni termin, izabrala sam ovo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sanja Mihailovic: to su žvale
1 min
  -> Puno hvala da žvale!

agree  Sherefedin MUSTAFA
2 hrs
  -> Hvala!

agree  Jelena Bubalo
6 hrs
  -> Hvala!

agree  Ljiljana Malovic: ja bih se odlucila za 'ranice', posto su afte canker sores, a herpes je cold sores - i jedno i drugo je sore pa mi se 'ranica'cini prikladnim izrazom za sores.pogotovo u kombinaciji sa mouth irritation.
7 hrs
  -> Hvala, ranice na ustima!

agree  Vuk Vujosevic
8 hrs
  -> Hvala!

agree  Natasa Grubor
9 hrs
  -> Hvala!

agree  Pavle Perencevic: Slozio bih se sa koleginicom Ljiljanom - ranice u ustima, kao najopstiji pojam (nije samo herpes)
22 hrs
  -> Hvala slazem se s vama kolega i s koleginicom Ljiljanom a i navela sam to gore. Hvala jos jednom!

agree  Srdjan Miladinovic: Ja sam isto za zvale, ali je groznica lep nacin da se to isto kaze
1 day10 hrs
  -> Hvala, da zvale prvo padaju na pamet

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
afte


Explanation:
/

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 51 mins (2005-11-01 14:50:09 GMT)
--------------------------------------------------

a, ako vam treba uopsteniji prevod: infekcija usne supljine; upala sluznice usta;

Mirela Tankovic, CoreCHI™
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivana Nesic
5 hrs
  -> hvala.

agree  Tamara Sinobad
6 hrs
  -> hvala.

agree  Gordana Smith
7 hrs
  -> hvala.