KudoZ home » English to Serbian » Other

outside employment

Serbian translation: dopunski rad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outside employment
Serbian translation:dopunski rad
Entered by: Natasa Grubor

16:09 Aug 10, 2006
English to Serbian translations [PRO]
Other
English term or phrase: outside employment
u nekoj firmi
Natasa Grubor
Bosnia and Herzegovina
dopunski rad
Explanation:
www.utulsa.edu/research/Forms/Out.Emp.Rep.template.dot
"Outside employment is defined as additional employment by a full time faculty member during the University contract period. ... A faculty member should not undertake an outside employment if such employment is competitive with typical University services."

http://www.minrzs.sr.gov.yu/srp/page.php?iduser=1&path=index...
Ministarstvo rada, zaposljavanja i socijalne politike Republike Srbije, Zakon o radu:
"5) Dopunski rad
Član 202.
(1) Zaposleni koji radi sa punim radnim vremenom kod poslodavca može da zaključi ugovor o dopunskom radu sa drugim poslodavcem, a najviše do jedne trećine punog radnog vremena.

(2) Ugovorom o dopunskom radu utvrđuje se pravo na novčanu naknadu i druga prava i obaveze po osnovu rada.

(3) Ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje se u pisanom obliku.

XII. KLAUZULA ZABRANE KONKURENCIJE
Član 161.
(1) Ugovorom o radu mogu da se utvrde poslovi koje zaposleni ne može da radi u svoje ime i za svoj račun, kao i u ime i za račun drugog pravnog ili fizičkog lica, bez saglasnosti poslodavca kod koga je u radnom odnosu (u daljem tekstu: zabrana konkurencij).

(2) Zabrana konkurencije može da se utvrdi samo ako postoje uslovi da zaposleni radom kod poslodavca stekne nova, posebno važna tehnološka znanja, širok krug poslovnih partnera ili da dođe do saznanja važnih poslovnih informacija i tajni.

(3) Opštim aktom i ugovorom o radu utvrđuje se i teritorijalno važenje zabrane konkurencije, u zavisnosti od vrste posla na koji se zabrana odnosi.

(4) Ako zaposleni prekrši zabranu konkurencije, poslodavac ima pravo da od zaposlenog zahteva naknadu štete."

Obavezno pogledajte ovu prezentaciju:
www.usda-ethics.net/training/module_13/index.htm
Tu se tacno opisuje kako mozete dobiti odobrenje za dopunski rad, sta sa konkurencijom, sta sa sukobom interesa... Naravno, americko zakonodavstvo se razlikuje od zakonodavstava ostalih, zemalja, ali sustina je ista i odgovara clanovima Zakona o radu koji su citirani gore.
Selected response from:

bojana_dodic
Grading comment
Hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4dopunski radbojana_dodic
3 +3više varijanti
Jelena Bubalo
4 +1spoljni saradnikBogdan Petrovic


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
više varijanti


Explanation:
Prema Zakonu o radu, to može biti rad van službenih prostorija, npr. kod kuće. Zatim po ugovoru o delu. Ili je u pitanju rad na terenu (prodaja, komercijala, održavanje, itd.).

Jelena Bubalo
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bojana_dodic: Karen, to je to, navela sam detaljnije objasnjenje u posebnom odgovoru
1 hr
  -> hvala!

agree  Karen Ordanic: Može značiti i da osoba dodatno radi za još jednu tvrtku.
2 hrs
  -> hvala!

agree  Mira Stepanovic
1 day18 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spoljni saradnik


Explanation:
Moze eventualno i to, kao termin koji obuhvata vise varijanti (kao sto Jelena kaze - rad kod kuce, privremeni i povremeni poslovi za koje neka firma moze da angazuje radnike, i sl. Ti ljudi de fakto jesu spoljni saradnici, mada se spoljni saradnik koristi i u drugim kontekstima

Zavisi od toga da li firma angazuje outside employees na stalnoj ili povremenoj osnovi.

Zavisi i od toga da li vam je potrebna jedna konstrukcija, ili mozete da navedete vise varijanti...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-08-10 18:44:58 GMT)
--------------------------------------------------

odnosno "spoljni saradnici" u ovom slucaju.

Ali ponavljam, spoljni saradnik se koristi i u drugom kontekstu. Ali zgodno je kao potencijalno sveobuhvatan pojam.

Bogdan Petrovic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jelena Bubalo: da, i to je opcija, zavisi od konteksta
1 hr
  -> hvala

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
dopunski rad


Explanation:
www.utulsa.edu/research/Forms/Out.Emp.Rep.template.dot
"Outside employment is defined as additional employment by a full time faculty member during the University contract period. ... A faculty member should not undertake an outside employment if such employment is competitive with typical University services."

http://www.minrzs.sr.gov.yu/srp/page.php?iduser=1&path=index...
Ministarstvo rada, zaposljavanja i socijalne politike Republike Srbije, Zakon o radu:
"5) Dopunski rad
Član 202.
(1) Zaposleni koji radi sa punim radnim vremenom kod poslodavca može da zaključi ugovor o dopunskom radu sa drugim poslodavcem, a najviše do jedne trećine punog radnog vremena.

(2) Ugovorom o dopunskom radu utvrđuje se pravo na novčanu naknadu i druga prava i obaveze po osnovu rada.

(3) Ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje se u pisanom obliku.

XII. KLAUZULA ZABRANE KONKURENCIJE
Član 161.
(1) Ugovorom o radu mogu da se utvrde poslovi koje zaposleni ne može da radi u svoje ime i za svoj račun, kao i u ime i za račun drugog pravnog ili fizičkog lica, bez saglasnosti poslodavca kod koga je u radnom odnosu (u daljem tekstu: zabrana konkurencij).

(2) Zabrana konkurencije može da se utvrdi samo ako postoje uslovi da zaposleni radom kod poslodavca stekne nova, posebno važna tehnološka znanja, širok krug poslovnih partnera ili da dođe do saznanja važnih poslovnih informacija i tajni.

(3) Opštim aktom i ugovorom o radu utvrđuje se i teritorijalno važenje zabrane konkurencije, u zavisnosti od vrste posla na koji se zabrana odnosi.

(4) Ako zaposleni prekrši zabranu konkurencije, poslodavac ima pravo da od zaposlenog zahteva naknadu štete."

Obavezno pogledajte ovu prezentaciju:
www.usda-ethics.net/training/module_13/index.htm
Tu se tacno opisuje kako mozete dobiti odobrenje za dopunski rad, sta sa konkurencijom, sta sa sukobom interesa... Naravno, americko zakonodavstvo se razlikuje od zakonodavstava ostalih, zemalja, ali sustina je ista i odgovara clanovima Zakona o radu koji su citirani gore.


bojana_dodic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandar Radic
56 mins
  -> Hvala!

agree  Jelena Bubalo: da, zavisi od konteksta
1 hr
  -> Hvala!

agree  Bogdan Petrovic: moze, zavisi od konteksta
14 hrs
  -> yup

agree  Vesna Bozic Taylor
1 day0 min
  -> Hvala!