KudoZ home » English to Serbian » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

exposure bias value

Serbian translation: vrednost kompenzacije ekspozicije


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exposure bias value
Serbian translation:vrednost kompenzacije ekspozicije
Entered by: Srdjan Stepanovic

19:49 Aug 25, 2008
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: exposure bias value
Imamo deo teksta gde se samo nabrajaju pojmovi. Nismo stopostotno sigurni o čemu se radi, ali bi se na osnovu konteksta zaključilo da je reč o snimanju, foto-aparatima i tome slično.
Goran & Snežana Erdei
Serbia
vrednost kompenzacije ekspozicije
Explanation:
"Kompenzacija ekspozicije se koristi kada nismo zadovoljni time kako je automatika odredila trajanje ekspozicije. Na taj način je moguće premostiti izabranu vrednost ekspozicije i celu sliku dodatno posvetliti ili potamneti. U slučaju kada je najveći deo scene izuzetno svetao, osoba koju slikamo može ispasti tamna ako sve prepustimo automatici. Tada se upotrebljava kompenzacija ekspozicije i scena se dodatno posvetljava. Kompenzacija ekspozicije se obeležava sa EV i kreće se od nule u pravilnim koracima u pozitivnom ili negativnom smeru (na primer, ±3EV u koracima od 1/3)."

http://www.sk.co.yu/2004/11/skse01.html

"The word "exposure bias" is used interchangeably with "exposure compensation." Many digital cameras have a setting where you can change the exposure bias value. We have lots of information, including some illustrations, about it here:"

http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=470709

"Način merenja, Način rada ekspozicije, Otvor blende, Brzina zatvarača, Indikator ekspozicije, Vrednost kompenzacije ekspozicije, Indikator kompenzacije ekspozicije, AE bracket, ISO, Prostor boja, Vrsta slike, Gradacija, Vrednost kompenzacije zasićenosti boje, Vrednost"

http://www.olympus.co.yu/consumer/dslr_E-330_Specifications....
Selected response from:

Srdjan Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala vam Srđane!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3vrednost kompenzacije ekspozicije
Srdjan Stepanovic
5vrednost dominacije ekspozicije
Goran Tasic


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vrednost dominacije ekspozicije


Explanation:
exposure = ekspozicija, osvetljivanje, osvetljenost
bias = dominantan

Izvor fotografski rečnik Branko Vukičević

Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 40

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
vrednost kompenzacije ekspozicije


Explanation:
"Kompenzacija ekspozicije se koristi kada nismo zadovoljni time kako je automatika odredila trajanje ekspozicije. Na taj način je moguće premostiti izabranu vrednost ekspozicije i celu sliku dodatno posvetliti ili potamneti. U slučaju kada je najveći deo scene izuzetno svetao, osoba koju slikamo može ispasti tamna ako sve prepustimo automatici. Tada se upotrebljava kompenzacija ekspozicije i scena se dodatno posvetljava. Kompenzacija ekspozicije se obeležava sa EV i kreće se od nule u pravilnim koracima u pozitivnom ili negativnom smeru (na primer, ±3EV u koracima od 1/3)."

http://www.sk.co.yu/2004/11/skse01.html

"The word "exposure bias" is used interchangeably with "exposure compensation." Many digital cameras have a setting where you can change the exposure bias value. We have lots of information, including some illustrations, about it here:"

http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=470709

"Način merenja, Način rada ekspozicije, Otvor blende, Brzina zatvarača, Indikator ekspozicije, Vrednost kompenzacije ekspozicije, Indikator kompenzacije ekspozicije, AE bracket, ISO, Prostor boja, Vrsta slike, Gradacija, Vrednost kompenzacije zasićenosti boje, Vrednost"

http://www.olympus.co.yu/consumer/dslr_E-330_Specifications....

Srdjan Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hvala vam Srđane!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Goran Tasic
5 hrs

agree  Zeljko Puljak: apsolutno jedini ispravan termin
5 hrs

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
1 day21 hrs