KudoZ home » English to Serbo-Croat » Automotive / Cars & Trucks

gear u više varijanti

Serbo-Croat translation: v. dole


19:24 Feb 16, 2006
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: gear u više varijanti
Radi se o novom sistemu aktivnog upravljanja (active steering) kod BMW vozila, koji omogućava da se pri manjim brzinama manjim okretom volana dobija veci ugao zaokreta toèkova, a pri vecim brzinama vecim okretom volana, ugao zakretanja tockova je manji, da bi se izbegli nesvesni nagli pokreti volana kada juris brzo, a put je neravan.

To se postize sistemom raznih "gear"-a, za koje mi je palo na pamet da su zupcanici, ali nisam siguran.

Evo ih:

The rotary motion of the steering wheel is transferred to the steering gear by the input sun gear (1). Planetary gears (2) transfer the motion to the output sun gear (3), which connects to the steering rack. On the outside, the planetary gears mesh with a ring gear (4). The outside of the ring gear engages with a worm gear (5), driven by an electric motor. Depending on the direction in which the motor turns, the worm gear increases or reduces the steering angle.

Gear su kod automobila brzine, no cini mi se da ovde to nije slucaj. Na ilustraciji to izgleda kao zupcanik. Da li je neko cuo za ovo da je prevedeno? Automobilski fanatici, upomoc!
Bogdan Petrovic
Serbia
Serbo-Croat translation:v. dole
Explanation:
Nisam baš neki „automobilski fanatik“, ali evo šta piše u „Reèniku mašinske tehnike“ J. Miliæeviæa:

steering gear - upravljaèki mehanizam, komanda upravljaèa
sun gear - planetarni zupèanik
planetary gear - planetarni prenosnik
ring gear - ozubljeni venac
worm gear - pužni zupèanik, pužni prenosnik
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
to je uglavnom to, hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5v. dole
V&M Stanković
5 +1zupcanik, prenosnik
Tamara Sinobad
5evo i vise varijanti odgovora
Rina LS


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gear u više varijanti
zupcanik, prenosnik


Explanation:
.

Tamara Sinobad
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksander Vasiljevic: "gear" moze biti i stepen prenosa (u zargonu "brzina") koji se ostvaruje tim zupcanicima, ali u ovom slucaju to su upravo zupcanici
17 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
gear u više varijanti
v. dole


Explanation:
Nisam baš neki „automobilski fanatik“, ali evo šta piše u „Reèniku mašinske tehnike“ J. Miliæeviæa:

steering gear - upravljaèki mehanizam, komanda upravljaèa
sun gear - planetarni zupèanik
planetary gear - planetarni prenosnik
ring gear - ozubljeni venac
worm gear - pužni zupèanik, pužni prenosnik

V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 32
Grading comment
to je uglavnom to, hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IVAN-57
2 hrs
  -> hvala

agree  Jelena Bubalo
11 hrs
  -> hvala

agree  Aleksander Vasiljevic: ok, s tim da se "sun gear" zove suncani ili centralni zupcanik zato sto se oko njega vrte periferni tj. planetarni zupcanici kao planete oko Sunca
15 hrs
  -> hvala, da - centralni: sun gear = the central gear in a epicyclic train ( http://wordnet.princeton.edu/perl/webwn?s=sun gear )

agree  Rina LS: Slazem se sa Aleksandrovim komentarom.
16 hrs
  -> hvala

agree  Tamara Sinobad
17 hrs
  -> hvala

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gear u više varijanti
evo i vise varijanti odgovora


Explanation:
ball gear change lever - zglobno-sferna ru~ica menja~a;
ball gear shift lever - zglobno-sferna ru~ica menja~a;
bevel angle friction gear wheel - kupasti tarenik;
bevel angle gear with involute tooth spiral - kupasti zup~anik evolventnih zubaca;
bevel friction gear wheel - konusni frikcioni nazubljeni to~ak;
bevel friction gear wheel - konusni frikcioni zup~anik;
bevel friction gear wheel - konusni tarenik;
bevel gear apex - vrh konusnog zup~anika;
bevel gear apex - vrh kupastog zup~anika;
bevel gear apex - zami{ljeno teme;
bevel gear set - par spregnutih konusnih zup~anika;
bevel gear with circular arc teeth - konusni zup~anik kru`nolu~nih zubaca;
bevel gear with curved teeth - konusni zup~anik;
bevel gear with involute tooth spiral - konusni zup~anik evolvetnih zubaca;
camshaft gear wheel - zup~anik bregaste osovine;
cluster gear shaft - vratilo snopa zup~anika;
compound gear train - slo`eni snop zup~anika;
conjugate gear action - sprezanje zup~anika;
crankshaft gear key - klin lan~anika radilice;
cycloid gear system - cikloidno ozup~enje;
depth of gear mesh - dubina zup~enja;
differential assembly, differential gear calculus - diferencijalni ra~un;
differential assembly, differential gear calorimeter - diferencijalni kalorimetar;
differential assembly, differential gear calorimeter - na bazi termoelektri~nog efekta;
differential assembly, differential gear cylinder - diferencijalni cilindar;
differential assembly, differential gear locking device - brava diferencijala;
differential assembly, differential gear pressure walve - ventil za odr`avanje raslike pritiska;
differential assembly, differential gear thermometer - diferencijalni termometar;
differential assembly,m differential gear equation solver - ure|aj za re{avanje diferencijalnih jedna~ina;
differential ring gear and drive pinion - konusno tanjirasti par zup~anika diferencijala;
double helical gear boost pump - pumpa sa dvostruko zabojnim zup~anikom;
drop out of gear out - ispasti;
drop out of gear out of mesh - ispasti iz mre`e;
epicyclic gear box - menja~ sa epicikli~nim sistemom zup~anika;
epicyclic gear box - menja~ka kutija sa planetarnim zup~anicima;
epicyclic gear set - epicikli~ni sistem zup~anika;
epicyclic gear set - planetarni zup~anici;
epicyclic spur gear set - epicikli~ni cilindri~ni sistem zup~anika;
feed change gear change lever - poluga za promenu pomicanja;
feed change gear circuit - napojno kolo;
feed change gear circuit - pobudno kolo;
feed change gear cock - napojna slavina;
feed change gear control - kontrola pomeranja;
feed change gear current - struja napajanja;
feed change gear cut-off device - ure|aj za prekid pomeranja;
feed change gear dial - prsten za pode{avanje pomeranja;
feed change gear engaging lever - poluga za pomeranje unazad;
feed force gear box - kutija zup~anika za pomeranje;
feed gear box - kutija zup~anika za pomeranje;
finishing gear milling cutter - glodalo za gla~anje kod glodanja zup~anika;
form broach cutter for gear teeth - glodalo za zube;
form cutter for gear teeth - glodalo za zube zup~anika;
gear - alat;
gear - brzina;
gear - glavasti zup~anik;
gear - ham;
gear - mali zup~anik;
gear - menja~;
gear - odelo;
gear - opema;
gear - oprema;
gear - oru|e;
gear - pogon;
gear - prenosnik;
gear - pribor;
gear - reduktor;
gear - stepen prenosa;
gear - ure|aj;
gear - zup~anici;
gear - zup~anik;
gear base circle - osnovni krug zup~anika;
gear box tunnel - tunel;
gear cable - kabl menja~a;
gear change lever - poluga menja~a;
gear change lever - ru~ica menja~a;
gear changer - menja~ brzina;
gear cluster - sistem zup~anika;
gear cluster - snop zup~anika;
gear coast side - slobodan bok zup~anika;
gear compound train - sklop zup~anika menja~a;
gear control - ru~ica menja~a;
gear cutter - glodalo za ozubljenje;
gear cutter - glodalo za zup~anike;
gear cutter cutting attachment - ure|aj za glodanje zup~anika;
gear cutter cutting machine - ma{ina za glodanje zup~anika;
gear cutting attachment - ure|aj za glodanje zup~anika;
gear cutting machine - ma{ina za rezanje zup~anika;
gear dog teeth - spojni zubi na zup~aniku;
gear drive side - pogonska strana zuba zup~anika;
gear driven accessories - zup~asti pogon pomo}nih ure|aja agregata;
gear fatique-testing machine - ma{ina za testiranje zup~anika na zamor;
gear forks - menja~ brzina;
gear heel - peta zuba zup~anika;
gear heel - zadnji deo zuba zup~anika;
gear hob - odvalno modulno glodalo;
gear hob with inserted teeth - odvalno glodalo sa umetnutim zubima;
gear howling - pi{tanje zup~anika;
gear howling - zavijanje zup~anika;
gear hub - glav~ina zup~anika;
gear hub - glodalo za ozubljenje;
gear indicator quadrant - indikator zup~anika u zahvatu;
gear layout - {ema zup~anika;
gear layout - {ematski prikaz rasporeda zup~anika;
gear lever - preba~ajna poluga;
gear lever - ru~ica menja~a;
gear lever - zup~enje direktnog prenosa;
gear lever bracket - nosa~ ru~ice menja~a;
gear lever knob - dugme na ru~ici menja~a;
gear lever tizz - podrhtavanje ru~ice menja~a;
gear losses - mehani~ki gubici zup~astog prenosa;
gear losses - menja~ki gubici prenosnika;
gear lubricant - mazivo za zup~anike;
gear mesh - zahvat dva zup~anika;
gear mesh - zup~enje;
gear milling cutter - modulno glodalo;
gear milling machine - glodalica za izradu profila;
gear milling machine - glodalica za izradu zup~anika;
gear milling machine pump - zup~asta pumpa;
gear milling machine rack - zup~asta poluga;
gear milling machine ratio - odnos zup~anika;
gear milling machine stocking cutter - glodalo za serijsku izradu zup~anika;
gear milling machine tooth milling cutter - glodalo za zup~anike;
gear milling machine tooth milling cutter - zup~ani~ko glodalo;
gear milling machine tooth number - broj zuba zup~anika;
gear milling machine tooth profile - oblik zuba zup~anika;
gear milling machine train - zup~ast menja~;
gear milling machine type hydraulic motor - zup~asti hidrauli~ni motor;
gear noise - buka od zup~anika;
gear noise - zujanje zup~anika;
gear pitch circle - podeoni krug zup~anika;
gear pump - zup~asta pumpa;
gear rack - zup~asta letva;
gear rack - zup~asta poluga;
gear ratio - prenosni odnos zup~anika;
gear root circle - krug korena zuba;
gear segment - segmentni zup~anik;
gear selector - ru~ica menja~a;
gear selector level - selektorska ru~ica menja~a;
gear shaft - menja~ brzina;
gear shift - preba~ajna poluga;
gear shift linkage - prenosni mehanizam menja~a;
gear shifter - menja~ brzina;
gear speed reducer - zup~asti reduktor;
gear stocking cutter - glodalo za serijsku izradu zup~anika;
gear terms - osnovna terminologija dimenzije zup~anika;
gear toe - vrh zuba zup~anika;
gear tooth - zub zup~anika;
gear tooth bottom - podno`je zuba zup~anika;
gear tooth coast side - slobodna strana zuba zup~anika;
gear tooth contact pattern - otisak zuba dva spregnuta zup~anika;
gear tooth drive side - pogonska strana zuba zup~anika;
gear tooth face - bok zuba zup~anika;
gear tooth heel - peta zuba zup~anika;
gear tooth milling cutter - glodalo za zup~anike;
gear tooth nomenclature - nomenklatura zuba zup~anika;
gear tooth nomenclature - stru~na terminologija zuba zup~anika;
gear tooth number - broj zuba zup~anika;
gear tooth profile - oblik zuba zup~anika;
gear tooth terminology - nomenklatura zuba zup~anika;
gear tooth terminology - stru~na terminologija zuba zup~anika;
gear tooth terminology - terminologija zuba zup~anika;
gear tooth thickness - debljina zuba zup~anika;
gear tooth toe - vrh zuba zup~anika;
gear tooth top land - teme zuba zup~anika;
gear train - niz zup~anika;
gear train - sistem zup~anika;
gear train - zup~asti prenos;
gear transmission - zup~asti prenos;
gear type hydraulic motor - zup~asti hidrauli~ki motor;
gear wheel - glavasti zup~anik;
gear wheel - mali zup~anik;
gear wheel - ozubljeni to~ak;
gear wheel - pogonski zup~anik;
gear wheel - stepen prenosa;
gear wheel - zup~anik;
gear wheel drive - pogon zup~anicima;
gear wheel drive - zup~asti pogon;
gear wheels - par zup~anika;
gear wheels - zup~asti par;
gear whine - brujanje;
gear whine - zujanje zup~anika;
gearbox gear layout - {ema rasporeda zup~anika menja~a;
gearbox gear layout - raspored zup~anika u menja~u;
helical gear pump - zavojna zup~asta pumpa;
herring bone gear cutter - glodalo za strelaste zup~anike;
herring bone gear pump - pumpa sa strelastim zup~anicima;
internal broach gear broach - provlaka~ za unutra{nje zup~anike;
internal broach gear milling - glodanje unutra{nih zup~anika;
internal broach gear pump - pumpa sa unutra{njim zup~anicima;
internal gear broach - provlaka~ za zup~anike sa unutra{njim ozubljenjem;
involute form broach gear milling cutter - glodalo za evolventne zup~anike;
involute form broach gear tooth - evolventni zub;
involute gear milling cutter - glodalo za evolventne zup~anike;
involute gear tooth - evolventni zub;
light gear oil - lako ulje;
matched gear set - spregnuti par zup~anika;
overall gear ratio - ukupni prenosni odnos;
planet gear carrier - nosa~ planetnog zup~anika;
planetary gear train - planetarni sistem zup~anika;
reverse gear valve - ventil za promenu pravca toka;
rocker gear mechanism - mehanizam klackalica;
rocker gear mechanism - prenosni mehanizam ventila;
rocker gear mechanism - sistem klackalica;
simple gear train - jednostavni snop zup~anika;
sliding gear transmission - menja~;
staright gear lined - pravolinijski;
steering gear forward efficiency - stepen korisnog dejstva upravlja~kog mehanizma kada se to~kovima upravlja preko to~ka upravlja~a;
steering gear ratio - prenosni odnos upravlja~kog sistema prenosa;
steering gear reverse efficiency - stepen korisnog dejstva upravlja~kog mehanizma kada to~kovi samostalno deluju na to~ak upravlja~a;
straight gear length - prava du`ina;
straight gear line - prava linija;
straight gear line motion - pravolinijsko kretanje;
straight gear receiver - prijemnik sa direktnim poja~anjem;
straight gear teeth - pravi zubi;
third speed drive gear on main shaft - zup~anik III stepena prenosa glavne osovine;
transmission gear layout - {ema rasporeda zup~anika menja~a;
worm and gear sets - pu`asti parovi;
worm and gear sets - pu`ni prenosnici;

Rina LS
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 52