KudoZ home » English to Serbo-Croat » Business/Commerce (general)

cross ownership, circular ownership(holding)

Serbo-Croat translation: zdruzena dionicarska drustva sa obostranim pravom glasa; zdruzena dionicarska drustva sa manjinskim pravom glasa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cross ownership, circular ownership(holding)
Serbo-Croat translation:zdruzena dionicarska drustva sa obostranim pravom glasa; zdruzena dionicarska drustva sa manjinskim pravom glasa
Entered by: Ljiljana Malovic

10:28 May 24, 2005
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / preuzimanje preduzeca, ponude
English term or phrase: cross ownership, circular ownership(holding)
Ne znam sta se dogodilo, ali pitanje mi je zatvoreno, pa ga postavljam opet.

Jasno mi je sta je cross ownership-the ownership by one corporation of different companies with related interests or commercial aims i cirkular ownership- vlasnistvo dveju kompanija sa pravom glasa preko 3% i u drugom slucaju izmedju dveju kompanija koje su deo vise zdruzenih kompanija sa 3% glasa, ali me zanima da li postoji standardni prevod u srpskoj ili hrvatskoj jezickoj varijanti za ova dva termina ili moram opisno da se izrazim.
Rina LS
Serbia
zdruzena dionicarska drustva sa obostranim pravom glasa; zdr. dion. drustva sa manjinskim pravom gl
Explanation:
holding je dionicarsko drustvo, ako je suditi po Bujasu En>SH
Holding kompanija - kompanija koja umjesto kapitala posjeduje dionice drugih kompanija i tako dominira njima

Ovdje vi imate dvije ili vise udruzenih kompanija (holdinga)od kojih svaka ima pravo glasa za dionice one druge. Obostrano vlasnistvo, dakle.

Kod circular - ovo pravo vlasnistva se ne odnosi na svaku kompaniju, vec samo na pojedine - pojedine kompanije su cross owners, a neke su circular owners. Spadaju u manjinu kada se radi o cijeloj grupi.

Tako bar objasnjava englesko-holandski rjecnik i daje primjere: cross holding i circular holding

Ne znam da li je ovo tacno.

Selected response from:

Ljiljana Malovic
Netherlands
Grading comment
vlasnistvo, upste nije problem,pitanje je samo koje je manjinsko, a koje vecinsko. Oba su kako pronadjoh, manjinska ali je razlicit procenat vlasnistva u pitanju,kako navedoh u napomeni. Hvala u svakom slucaju na pomoci.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1zdruzena dionicarska drustva sa obostranim pravom glasa; zdr. dion. drustva sa manjinskim pravom gl
Ljiljana Malovic
2unakrsno vlasništvo
Miomira Brankovic


Discussion entries: 5





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
cross ownership
unakrsno vlasništvo


Explanation:
Da pokušam da pomognem barem sa prvim terminom, mada imam odreðene rezerve prema pronaðenim referencama.
Agencija ima pravo da uèini izuzetke u odnosu na zahtjeve koji se odnose na unakrsno vlasništvo i razdvajanje...
www.skupstina.cg.yu/skupstinaweb/ tekstovi_maint.php?id=14&id_zakona=12 - 107k
Nacrt zakona predviða ukidanje prethodnih limita na unakrsno vlasništvo nad štampom i televizijom.
Režim u pogledu unakrsnog vlasništva zasniva se na pravilu “dva od èetiri”: operaterima nije dozvoljeno da imaju poslovnog interesa u više od dva u sledeæa èetiri sektora: zemaljska televizija, kablovska televizija, radio i štampa...
Režim u pogledu unakrsnog vlasništva spreèava vlasnike novina koji imaju udeo na tržištu od 20% da budu vlasnici dozvola za nacionalno zemaljsko emitovanje...
Ne postoje posebne regulative koje se odnose na unakrsno vlasništvo, ali postoje granice na nivou saveznih država (Länder) koje ne dopuštaju vlasnicima velikih lokalnih ili regionalnih novina da vode lokalna ili regionalna radio-difuzna preduzeæa.
http://www.anem.org.yu/samo_za_clanove/pravila_o_vlasnistvu....

Ako nije poznata struktura vlasništva, kako æe se odrediti postoji li dominantna uloga na tržištu, ima li unakrsnog vlasništva koje je zakonom zabranjeno, i drugi, bitni podaci prema kojima javnost donosi svoje stavove o medijima.
http://icej.hnd.hr/knjige/Medijski prijepori.pdf


Miomira Brankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zdruzena dionicarska drustva sa obostranim pravom glasa; zdr. dion. drustva sa manjinskim pravom gl


Explanation:
holding je dionicarsko drustvo, ako je suditi po Bujasu En>SH
Holding kompanija - kompanija koja umjesto kapitala posjeduje dionice drugih kompanija i tako dominira njima

Ovdje vi imate dvije ili vise udruzenih kompanija (holdinga)od kojih svaka ima pravo glasa za dionice one druge. Obostrano vlasnistvo, dakle.

Kod circular - ovo pravo vlasnistva se ne odnosi na svaku kompaniju, vec samo na pojedine - pojedine kompanije su cross owners, a neke su circular owners. Spadaju u manjinu kada se radi o cijeloj grupi.

Tako bar objasnjava englesko-holandski rjecnik i daje primjere: cross holding i circular holding

Ne znam da li je ovo tacno.



Ljiljana Malovic
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 2
Grading comment
vlasnistvo, upste nije problem,pitanje je samo koje je manjinsko, a koje vecinsko. Oba su kako pronadjoh, manjinska ali je razlicit procenat vlasnistva u pitanju,kako navedoh u napomeni. Hvala u svakom slucaju na pomoci.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  John Farebrother: zasto ne jednostavno unakrsno vlasnistvo i okruzno vlasnistvo? Ko hoce opsirnije objasnjenje neka se raspita. Fakat treba biti cirkularno.
1 day17 hrs
  -> pa ne znam da li je 'okruzno' sasvim u redu - mene to podsjeca na okruzni sud (zupanijski sud) ali ako taj izraz okruzno vlasnistvo postoji u ovoj kombinaciji - zasto ne. Fakat treba!