ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Serbo-Croat » Economics

foreclosure auction

Serbo-Croat translation: prinudna naplata (potraživanja) javnom prodajom...

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:foreclosure auction
Serbo-Croat translation:prinudna naplata (potraživanja) javnom prodajom...
Entered by: miriana

18:18 Oct 3, 2005
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: foreclosure auction
Koji bi bio pravi 'pravnicki' izraz za 'forclosure', kao npr. u recenici:
"2 of the Banks have instituted foreclosure actions for unpaid loans, and the first foreclosure auction was held on 26 August..."

Thanks!
miriana
Bosnia and Herzegovina
javna prodaja hipotekovane imovine, prinudna naplata (potraživanja) javnom prodajom...
Explanation:
LAW.COM Dictionary

foreclosure sale
n. the actual forced sale of real property at a public auction (often on the courthouse steps following public notice posted at the courthouse and published in a local newspaper) after foreclosure on that property as security under a mortgage or deed of trust for a loan that is substantially delinquent. The lender who has not been paid may bid for the property, using his/her/its own unpaid note toward payment, which can result in a bargain purchase.
(http://dictionary.law.com/default2.asp?selected=764&bold=for...||auction||)


- foreclosure > 1. stavljanje zabrane 2. gubitak prava 3. prekluzija 4. prodaja hipotekovane nepokretnosti sudskim putem, prinudna naplata potraživanja obezbeðenog hipotekom
- auction > aukcija, nadmetanje, javna prodaja
(Vukiæeviæ B, Pravni reènik)

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2005-10-03 18:54:44 GMT)
--------------------------------------------------

“Nacrt zakona o hipoteci

NAMIRENJE
Opste pravilo
Clan 39.
Ako duznik ne isplati dug o dospelosti hipotekarni poverilac moze zahtevati od suda odluku da se hipotekovana nepokretnost proda na javnoj prodaji, ili po trzisnoj ceni ako nepokretnost ima takvu cenu.
Namirenje hipotekarnog poverioca sprovodi se po odredbama ovog zakona i zakona o izvrsnom postupku.”
(http://www.vibilia.co.yu/engleski/izvestaj/0502/hipoteka_zak...
Selected response from:

Vesna Stankovic
Serbia
Grading comment
Hvala puno na pomoci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4javna prodaja hipotekovane imovine, prinudna naplata (potraživanja) javnom prodajom...
Vesna Stankovic
5aukcija za prodaju hipoteke
Branka Ramadanovic
5aktiviranje hipoteke
Branka Ramadanovic
4prinudna/ prisilna aukcija/drazba/javna prodajaAnira
3dražba zaplijenjene imovine pod hipotekom
Mirela Tankovic


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
javna prodaja hipotekovane imovine, prinudna naplata (potraživanja) javnom prodajom...


Explanation:
LAW.COM Dictionary

foreclosure sale
n. the actual forced sale of real property at a public auction (often on the courthouse steps following public notice posted at the courthouse and published in a local newspaper) after foreclosure on that property as security under a mortgage or deed of trust for a loan that is substantially delinquent. The lender who has not been paid may bid for the property, using his/her/its own unpaid note toward payment, which can result in a bargain purchase.
(http://dictionary.law.com/default2.asp?selected=764&bold=for...||auction||)


- foreclosure > 1. stavljanje zabrane 2. gubitak prava 3. prekluzija 4. prodaja hipotekovane nepokretnosti sudskim putem, prinudna naplata potraživanja obezbeðenog hipotekom
- auction > aukcija, nadmetanje, javna prodaja
(Vukiæeviæ B, Pravni reènik)

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2005-10-03 18:54:44 GMT)
--------------------------------------------------

“Nacrt zakona o hipoteci

NAMIRENJE
Opste pravilo
Clan 39.
Ako duznik ne isplati dug o dospelosti hipotekarni poverilac moze zahtevati od suda odluku da se hipotekovana nepokretnost proda na javnoj prodaji, ili po trzisnoj ceni ako nepokretnost ima takvu cenu.
Namirenje hipotekarnog poverioca sprovodi se po odredbama ovog zakona i zakona o izvrsnom postupku.”
(http://www.vibilia.co.yu/engleski/izvestaj/0502/hipoteka_zak...

Vesna Stankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hvala puno na pomoci!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Amra Đapo (damra): prinudna...
12 mins
  -> hvala

agree  Marina Jovanovic
1 hr
  -> hvala

agree  Natasa Grubor
2 hrs
  -> hvala

agree  Jelena Bubalo
12 hrs
  -> hvala

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
aktiviranje hipoteke


Explanation:
Znaci, ako duznik ne isplati dug nekretnina tj. hipoteka se aktivira. Institution of foreclosure se iz mog sestogodisnjeg iskustva na tom polju prevodi u bankama kao "aktiviranje hipoteke".

Branka Ramadanovic
Bosnia and Herzegovina
Specializes in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in CroatianCroatian

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
aukcija za prodaju hipoteke


Explanation:
I ne zivim u Brazilu nego u Bosni, ovaj proz je malo izgleda poludio :)

Branka Ramadanovic
Bosnia and Herzegovina
Specializes in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Miomira Brankovic: Sto se tice Brazila, verovatnije je da ste slucajno skrolovali misem dok ste bili u prozorcicu gde se bira zemlja, to lako mozete ispraviti uredjujuci svoj profil (a pozeljno bi bilo da ga i malo dopunite)
1 day3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prinudna/ prisilna aukcija/drazba/javna prodaja


Explanation:
Iako su kolege vec dale slicne odgovore, ovdje Vam nudim jos jedan izvor.
- foreclosure auction - ovrsna drazba, prisilna drazba
- foreclosure - oduzimanje imovine u svrhu prisilne naplate; javna prodaja, prodaja radi namirivanja duga;orha, zatvaranje. oduzimanje prava, iskljucenje; stavljanje zabrane; gubitak prava; prekluzija; prodaja hipotekarne nekretnine; prinudna naplata potrazivanja osiguranog hipotekom
(Milica Gacic: Englesko-hrvatski rjecnik prava)


Anira
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in BosnianBosnian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dražba zaplijenjene imovine pod hipotekom


Explanation:
---

Mirela Tankovic
United States
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SerbianSerbian