KudoZ home » English to Serbo-Croat » Finance (general)

pipeline project

Serbo-Croat translation: projekti za koje se èeka odobrenje finansijskih sredstava


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pipeline projects
Serbo-Croat translation:projekti za koje se èeka odobrenje finansijskih sredstava
Entered by: Tanja Abramovic

17:35 Jul 24, 2005
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Projects
English term or phrase: pipeline project
Nema konteksta - stavka u tabeli bez dopunskog teksta. Da li se neko sretao sa ovim terminom?

Unapred hvala.
Tanja Abramovic
projekti na koje se èeka odobrenje financijskih sredstava
Explanation:
to je termin koji se koristi u donatorskoj zajednici (tj. donor community, bukva bukvalno mislim, hahaahhah). naime, nemamo mi nešto što bi bilo 100% adekvatno u jednoj rijeèi. ovo znaèi da nekoliko projekata mogu biti napravljeni i razraðeni, no s njima se ne može poèeti dok se ne odobre sredstva za te projekte. sve dok èekamo odobrenje, kažemo da su 'projects in the pipeline'. naravno, ovu 'reèenicu' koju sam gore napisala trebate prilagoditi kontekstu, jer sam je ja napisala 'bukvalno' u donatorskom smislu.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 31 mins (2005-07-24 23:06:56 GMT)
--------------------------------------------------

nakon što je vesna ljubazno primjetila da bih trebala postaviti i neku referencu, evo sam se malo potrudila i našla nešto što bi moglo koristiti. inaèe, na google.com sam ukucala \"donor+pipeline\" i dobila nekoliko odgovora... neki od njih:

ovaj link se odnosi na \"donor pipeline\" tj. izvor donatorskih sredstava (ako dobro shvatam)
http://www.washington.edu/uif/uif2b/devel.html

slijedeæi upravo referira na ono što sam navela, tj. imaju projekte, no èekaju financije za iste (fund raising, decision awaiting)
http://www.lalecheleague.org/donor/pipeline.html

evo još nešto interesantno

\"pipeline: The process through which security issues pass before their distribution to the public. If securities are being readied for distribution, they are said to be in the pipeline.\"
(uzeto sa: http://dictionary.reference.com/search?q=pipeline)

na istom linku ima još nekoliko referenci za pipeline, èak i jedna vezana za jezik investitora, što bi možda bilo još koirsnije pogledati.

naravno, možda ja pogrešno gladam na ovu rijeè samo u kontekstu donatorskih sredstava, no... èini mi se da se ipak može prilagoditi kontekstu

nadam se da je ovo pomoglo.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 32 mins (2005-07-24 23:08:04 GMT)
--------------------------------------------------

nakon što je vesna ljubazno primjetila da bih trebala postaviti i neku referencu, evo sam se malo potrudila i našla nešto što bi moglo koristiti. inaèe, na google.com sam ukucala \"donor+pipeline\" i dobila nekoliko odgovora... neki od njih:

ovaj link se odnosi na \"donor pipeline\" tj. izvor donatorskih sredstava (ako dobro shvatam)
http://www.washington.edu/uif/uif2b/devel.html

slijedeæi upravo referira na ono što sam navela, tj. imaju projekte, no èekaju financije za iste (fund raising, decision awaiting)
http://www.lalecheleague.org/donor/pipeline.html

evo još nešto interesantno

\"pipeline: The process through which security issues pass before their distribution to the public. If securities are being readied for distribution, they are said to be in the pipeline.\"
(uzeto sa: http://dictionary.reference.com/search?q=pipeline)

na istom linku ima još nekoliko referenci za pipeline, èak i jedna vezana za jezik investitora, što bi možda bilo još koirsnije pogledati.

naravno, možda ja pogrešno gladam na ovu rijeè samo u kontekstu donatorskih sredstava, no... èini mi se da se ipak može prilagoditi kontekstu

nadam se da je ovo pomoglo.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 40 mins (2005-07-24 23:15:22 GMT)
--------------------------------------------------

nakon što je vesna ljubazno primjetila da bih trebala postaviti i neku referencu, evo sam se malo potrudila i našla nešto što bi moglo koristiti. inaèe, na google.com sam ukucala \"donor+pipeline\" i dobila nekoliko odgovora... neki od njih:

ovaj link se odnosi na \"donor pipeline\" tj. izvor donatorskih sredstava (ako dobro shvatam)
http://www.washington.edu/uif/uif2b/devel.html

slijedeæi upravo referira na ono što sam navela, tj. imaju projekte, no èekaju financije za iste (fund raising, decision awaiting)
http://www.lalecheleague.org/donor/pipeline.html

evo još nešto interesantno

\"pipeline: The process through which security issues pass before their distribution to the public. If securities are being readied for distribution, they are said to be in the pipeline.\"
(uzeto sa: http://dictionary.reference.com/search?q=pipeline)

na istom linku ima još nekoliko referenci za pipeline, èak i jedna vezana za jezik investitora, što bi možda bilo još koirsnije pogledati.

naravno, možda ja pogrešno gladam na ovu rijeè samo u kontekstu donatorskih sredstava, no... èini mi se da se ipak može prilagoditi kontekstu

nadam se da je ovo pomoglo.
Selected response from:

Dusica Cook
Bosnia and Herzegovina
Grading comment
To je to. Potvrdio klijent. I ja sam, kao i Vesna,pomislila da se radi o grupnom/serijskom projektu, ali nije to to. Najlepse svima hvala na velikoj pomoci, a Dusici na pravom odgovoru.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2projekti na koje se èeka odobrenje financijskih sredstava
Dusica Cook
4 +1cevovodni projekt
Sherefedin MUSTAFA
1 +1serijski projekat
V&M Stanković


Discussion entries: 7





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cevovodni projekt


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-07-24 17:45:27 GMT)
--------------------------------------------------

ili protok (dotur) informacija.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-07-24 18:07:28 GMT)
--------------------------------------------------

S obzirom na kontekst navedoenog linka mislim da se može prevesti i kao: projekt razglašavanja (za razglašenje)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 30 mins (2005-07-24 19:05:43 GMT)
--------------------------------------------------

Našao sam sajt iz kojeg ste naveli kontekst. Mislim da se (...)to push as many projects into a pipeline as possible\" s obzirom na kontekst, može prevesti ovako: \"(...)ubaciti što veæi broj projekata u proces realizacije\".


    Reference: http://www.termoelektroprojekt.co.yu/srreferenc.htm
Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anira: Buduci da se radi o srpsko-hrvatskom jeziku, moze i CJEVOVODNI PROJEKAT. Moja je prva asocijacija bila naftovod, ali posto asker nema dopunskog obasnjenja, mislim da je "cjevovod" dobra varijanta.
12 mins
  -> U pravu ste. Hvala.

disagree  Dusica Cook: osim posljednjeg navoda, sve ostalo je vezano za nešto drugo što ne znaèi ovaj termin, sorry
4 hrs

agree  Veronica Prpic Uhing: Hvala za - projekt u procesu realizacije - to cu licno koristiti jer je najblizi pipelineu! Imamo toliko projekta u nasem "pipelinu" na kojima radimo punom parom - pa bi najradje usvojila prijedlog Dusice i Tanje, stavila ih na cekanje i osla na kavu!!
23 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
serijski projekat


Explanation:
Ovo je samo moje nagaðanje na osnovu citiranih definicija i nekakve analogije sa prevodom sliènog informatièkog terminom. “Protoèni” mi ne zvuèi baš najbolje, a na osnovu prve definicije izgleda da nije znaèenje “u toku” (underway), veæ pre “serijski projekat” u smislu niza, serije razgranatih potprojekata (ili aktivnosti) uzajamno povezanih – kao voda u nekom sistemu cevovoda.

Nadam se da æe neko imati i bolje rešenje, a u krajnjem sluèaju se može ostaviti i neprevedeno.


Webster's Online Dictionary:
...
Business
- It has four projects underway and two more in the pipeline.
- They closely follow up projects in the development pipeline.
- Its network will be used to export gas via the Cruz del Sur pipeline to Montevideo. (http://www.websters-online-dictionary.org/definition/pipelin...


CTI - Glossary
...
Pipeline: The series of products that a company has under development.
(http://www.cticseattle.com/abou_frame-glos.htm)


SABC – Glossary
...
pipeline A serial arrangement of processors or a serial arrangement of registers within a processor. Each processor or register performs part of a task and passes results to the next processor; several parts of different tasks can be performed at the same time.
(http://www.sabc.co.za/manual/ibm/9agloss.htm)


Wikipedia
Pipeline (computer)
In computer jargon, a pipeline is a set of data processing elements connected in series, so that the output of one element is the input of the next one. The elements of a pipeline are often executed in parallel or in time-sliced fashion; in that case, some amount of buffer storage is often inserted between elements.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Pipeline_(computer) )


pipeline mode > režim protoène obrade, režim serijske obrade
(Tošiæ Ž. i T, Reènik raèun. tehnike i informatike)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 25 mins (2005-07-24 21:00:49 GMT)
--------------------------------------------------

A evo i još dve definicije koje se ne uklapaju u moju gornju konstrukciju – iz oblasti su finansija; možda se i to može iskoristiti, ako se uklapa u vaš kontekst ili æe nekom dati bolju ideju.


USAID – Glossary of Terms
...
Pipeline: The difference between obligations and expenditures.
(http://www.usaid.gov/pubs/bj2001/glossary.html)


“OTS Glossary of Terms
...
pipeline -- an expression referring to loan applications in process up until closing or until the mortgage is sold. What\'s in the pipeline is taken into account when analyzing mortgage loan inventory and commitments on new mortgages.
(http://www.ots.treas.gov/glossary/gloss-p.html)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 30 mins (2005-07-24 23:05:26 GMT)
--------------------------------------------------

Evo i još par primera, a uz prvi je i vrlo ilustrativna shema:

«What is Pipeline?
The Pipeline Project is a K-12 outreach program that links undergraduate students from the University of Washington with both educational and service opportunities within the Seattle Public Schools through tutoring and mentoring.
(http://www.washington.edu/uwired/pipeline/)


“What is the Pipeline Project?
Pipeline matches African-American, Latino, and Native American economics Ph.D. students with mentors in the field, and also facilitates networking between minority economics and students at all stages of the educational pipeline. This website has more information about the Pipeline Project, current and past participants, mentors, Pipeline conferences, resources for economists and students, and other helpful information about minorities in the field of economics.”
(http://www.vanderbilt.edu/AEA/mntr.htm)


“American Economic Association - About the Pipeline Project
The Pipeline Program also facilitates contacts among minority students in different schools, and at different stages in the pipeline. Each summer, all participants are invited to the Pipeline Workshop, which is held at the AEA Summer Training program. (The program covers travel expenses.) The workshop will feature research presentations by professional economists and advanced graduate students and professional development programs (grant writing workshops; advice on how to get a paper published, etc.)”
(http://www.vanderbilt.edu/AEA/Minority/about.htm)

V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Prpic Uhing: Da, možda - projekti u toku
3 hrs
  -> hvala

agree  Jelena Bubalo
9 hrs
  -> hvala

disagree  Dusica Cook: mislim da ne možete u njenom kontekstu koristiti 'serijski', obzirom da projekti o kojima je rijeè ne moraju imati niti svoju prethodnicu niti sljedbenicu, tj. gjde je tu odlika serijskog? možda ne kontam, al' eto, mislim da bi ovaj termin uveo zabunu!
10 hrs
  -> "njen kontekst" (ako mislite na koleginicu Tanju) i ne postoji (pogledajte u pitanju: "Nema konteksta..."); to je, po meni, bio glavni problem u pronalaženju pravog odgovora

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
projekti na koje se èeka odobrenje financijskih sredstava


Explanation:
to je termin koji se koristi u donatorskoj zajednici (tj. donor community, bukva bukvalno mislim, hahaahhah). naime, nemamo mi nešto što bi bilo 100% adekvatno u jednoj rijeèi. ovo znaèi da nekoliko projekata mogu biti napravljeni i razraðeni, no s njima se ne može poèeti dok se ne odobre sredstva za te projekte. sve dok èekamo odobrenje, kažemo da su 'projects in the pipeline'. naravno, ovu 'reèenicu' koju sam gore napisala trebate prilagoditi kontekstu, jer sam je ja napisala 'bukvalno' u donatorskom smislu.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 31 mins (2005-07-24 23:06:56 GMT)
--------------------------------------------------

nakon što je vesna ljubazno primjetila da bih trebala postaviti i neku referencu, evo sam se malo potrudila i našla nešto što bi moglo koristiti. inaèe, na google.com sam ukucala \"donor+pipeline\" i dobila nekoliko odgovora... neki od njih:

ovaj link se odnosi na \"donor pipeline\" tj. izvor donatorskih sredstava (ako dobro shvatam)
http://www.washington.edu/uif/uif2b/devel.html

slijedeæi upravo referira na ono što sam navela, tj. imaju projekte, no èekaju financije za iste (fund raising, decision awaiting)
http://www.lalecheleague.org/donor/pipeline.html

evo još nešto interesantno

\"pipeline: The process through which security issues pass before their distribution to the public. If securities are being readied for distribution, they are said to be in the pipeline.\"
(uzeto sa: http://dictionary.reference.com/search?q=pipeline)

na istom linku ima još nekoliko referenci za pipeline, èak i jedna vezana za jezik investitora, što bi možda bilo još koirsnije pogledati.

naravno, možda ja pogrešno gladam na ovu rijeè samo u kontekstu donatorskih sredstava, no... èini mi se da se ipak može prilagoditi kontekstu

nadam se da je ovo pomoglo.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 32 mins (2005-07-24 23:08:04 GMT)
--------------------------------------------------

nakon što je vesna ljubazno primjetila da bih trebala postaviti i neku referencu, evo sam se malo potrudila i našla nešto što bi moglo koristiti. inaèe, na google.com sam ukucala \"donor+pipeline\" i dobila nekoliko odgovora... neki od njih:

ovaj link se odnosi na \"donor pipeline\" tj. izvor donatorskih sredstava (ako dobro shvatam)
http://www.washington.edu/uif/uif2b/devel.html

slijedeæi upravo referira na ono što sam navela, tj. imaju projekte, no èekaju financije za iste (fund raising, decision awaiting)
http://www.lalecheleague.org/donor/pipeline.html

evo još nešto interesantno

\"pipeline: The process through which security issues pass before their distribution to the public. If securities are being readied for distribution, they are said to be in the pipeline.\"
(uzeto sa: http://dictionary.reference.com/search?q=pipeline)

na istom linku ima još nekoliko referenci za pipeline, èak i jedna vezana za jezik investitora, što bi možda bilo još koirsnije pogledati.

naravno, možda ja pogrešno gladam na ovu rijeè samo u kontekstu donatorskih sredstava, no... èini mi se da se ipak može prilagoditi kontekstu

nadam se da je ovo pomoglo.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 40 mins (2005-07-24 23:15:22 GMT)
--------------------------------------------------

nakon što je vesna ljubazno primjetila da bih trebala postaviti i neku referencu, evo sam se malo potrudila i našla nešto što bi moglo koristiti. inaèe, na google.com sam ukucala \"donor+pipeline\" i dobila nekoliko odgovora... neki od njih:

ovaj link se odnosi na \"donor pipeline\" tj. izvor donatorskih sredstava (ako dobro shvatam)
http://www.washington.edu/uif/uif2b/devel.html

slijedeæi upravo referira na ono što sam navela, tj. imaju projekte, no èekaju financije za iste (fund raising, decision awaiting)
http://www.lalecheleague.org/donor/pipeline.html

evo još nešto interesantno

\"pipeline: The process through which security issues pass before their distribution to the public. If securities are being readied for distribution, they are said to be in the pipeline.\"
(uzeto sa: http://dictionary.reference.com/search?q=pipeline)

na istom linku ima još nekoliko referenci za pipeline, èak i jedna vezana za jezik investitora, što bi možda bilo još koirsnije pogledati.

naravno, možda ja pogrešno gladam na ovu rijeè samo u kontekstu donatorskih sredstava, no... èini mi se da se ipak može prilagoditi kontekstu

nadam se da je ovo pomoglo.

Dusica Cook
Bosnia and Herzegovina
Works in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4
Grading comment
To je to. Potvrdio klijent. I ja sam, kao i Vesna,pomislila da se radi o grupnom/serijskom projektu, ali nije to to. Najlepse svima hvala na velikoj pomoci, a Dusici na pravom odgovoru.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  V&M Stanković: za sve nas bi bilo vrlo korisno kada biste dali i reference na osnovu kojih ste to zakljuèili / P.S. izvinite, ja sigurno preterujem kada i za ono u šta sam 101% sigurna, a drugome predlažem, uvek dajem i validnu argumentaciju
25 mins
  -> nisam zakljuèila... koristim se tim terminom veæ 14-15 godina jer radim za donatora

agree  Nedzad Selmanovic: ja bih skratio i rekao da je projekat na cekanju, ili projekat u fazi predrealizacije. Nesto kontam da ima smisla to sto ste napisali, jer npr. ovdje gdje radim imam dosta projekata koji su fazi predrealizacije, neki finansijske a neki tehnicke prirode
1 hr
  -> vesna, nema potrebe za izvinjavanjem, razumijem u potpunosti i slažem se da treba argumentirati svoje navode... drugi put æu tome posvetiti više pažnje.

agree  miriana: Amerikanci, cesto koriste frazu 'a project is still in the pipeline'
11 hrs