KudoZ home » English to Serbo-Croat » Government / Politics

voter exit poll

Serbo-Croat translation: izlazna anketa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:voter exit poll
Serbo-Croat translation:izlazna anketa
Entered by: Ulvija Tanovic

13:42 Apr 1, 2008
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Law/Patents - Government / Politics
English term or phrase: voter exit poll
dakle ispitivanje koje se provodi nakon što je birač glasao na biračkom mjestu i koje daje projekciju rezultata izbora
Ulvija Tanovic
izlazna anketa
Explanation:
Ti su podaci rezultat tzv. exit poll ankete. Tzv. izlazna anketa provodi se na izlazu s birališta kada građani anketarima govore za koga su glasovali.
http://vijesti.hrt.hr/arhiv/2005/01/02/HRT0002.html

Izlazna anketa Pulsa predviđala je uvjerljivu pobjedu SDP-a, no nakon prvih rezultata iz DIP-a situacija se drastično promijenila u korist HDZ-a
http://www.24sata.hr/index.php?cmd=show_clanak&action=ispis&...

Ustav je prihvacen s oko 79 odsto glasova, pokazala je izlazna anketa sprovedena na 28 hljada glasaca.
http://www.lpcg.org/index1.php?pageNum_rsNews=74&totalRows_r...

Vladajući španski socijalisti uvjerljivo su pobjedili na nedjeljnim izborima, osvojivši gotovo apsolutnu većinu parlamentarnih mandata, pokazuje izlazna anketa španske televizije.
http://www.24sata.info/10635

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-04-01 13:54:54 GMT)
--------------------------------------------------

A evo i reference sa stranice jedne tvrtke za istraživanje javnog mišljenja:

Projekcije izbornih rezultata uz pomoć izlaznih anketa uobičajena su praksa u mnogim razvijenim demokracijama. S tom praksom se počelo u SAD-u krajem 1960-ih i to s ciljem da se, po završetku glasovanja, što ranije proglasi izbornog pobjednika!


Prve izlazne ankete u Hrvatskoj realizirane su u dva kruga predsjedničkih izbora – 02. i 16. siječnja 2005. godine. GfK je proveo istraživanje za dvije komercijalne televizije (RTL i Nova TV) a agencija Puls za HTV. Sudjelovanje u izlaznim anketama je dobrovoljno, tajno i ne ugrožava biračka prava građana. Samo anketiranje se obavlja neposredno nakon stvarnog glasovanja ispitanika.
http://www.gfk.hr/press/exitpolls.htm

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-04-01 13:55:46 GMT)
--------------------------------------------------

ili (ako baš želite potpun prijevod):
izlazna anketa birača
Selected response from:

Aleksandar Medić
Grading comment
hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6izlazna anketaAleksandar Medić
4završni glasački upitnik
Larisa Djuvelek-Ruggiero


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
završni glasački upitnik


Explanation:
Završni glasački upitnik

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-04-01 13:48:42 GMT)
--------------------------------------------------

ili završni birački upitnik

Larisa Djuvelek-Ruggiero
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
izlazna anketa


Explanation:
Ti su podaci rezultat tzv. exit poll ankete. Tzv. izlazna anketa provodi se na izlazu s birališta kada građani anketarima govore za koga su glasovali.
http://vijesti.hrt.hr/arhiv/2005/01/02/HRT0002.html

Izlazna anketa Pulsa predviđala je uvjerljivu pobjedu SDP-a, no nakon prvih rezultata iz DIP-a situacija se drastično promijenila u korist HDZ-a
http://www.24sata.hr/index.php?cmd=show_clanak&action=ispis&...

Ustav je prihvacen s oko 79 odsto glasova, pokazala je izlazna anketa sprovedena na 28 hljada glasaca.
http://www.lpcg.org/index1.php?pageNum_rsNews=74&totalRows_r...

Vladajući španski socijalisti uvjerljivo su pobjedili na nedjeljnim izborima, osvojivši gotovo apsolutnu većinu parlamentarnih mandata, pokazuje izlazna anketa španske televizije.
http://www.24sata.info/10635

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-04-01 13:54:54 GMT)
--------------------------------------------------

A evo i reference sa stranice jedne tvrtke za istraživanje javnog mišljenja:

Projekcije izbornih rezultata uz pomoć izlaznih anketa uobičajena su praksa u mnogim razvijenim demokracijama. S tom praksom se počelo u SAD-u krajem 1960-ih i to s ciljem da se, po završetku glasovanja, što ranije proglasi izbornog pobjednika!


Prve izlazne ankete u Hrvatskoj realizirane su u dva kruga predsjedničkih izbora – 02. i 16. siječnja 2005. godine. GfK je proveo istraživanje za dvije komercijalne televizije (RTL i Nova TV) a agencija Puls za HTV. Sudjelovanje u izlaznim anketama je dobrovoljno, tajno i ne ugrožava biračka prava građana. Samo anketiranje se obavlja neposredno nakon stvarnog glasovanja ispitanika.
http://www.gfk.hr/press/exitpolls.htm

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-04-01 13:55:46 GMT)
--------------------------------------------------

ili (ako baš želite potpun prijevod):
izlazna anketa birača

Aleksandar Medić
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marina Jovanovic
14 mins
  -> Hvala.

agree  Natasa Djurovic
1 hr
  -> Hvala.

agree  Sherefedin MUSTAFA
2 hrs
  -> Hvala.

agree  Bogdan Petrovic: upravo tako
4 hrs
  -> Hvala.

agree  Karen Ordanic
12 hrs
  -> Hvala.

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
9 days
  -> Hvala.