KudoZ home » English to Serbo-Croat » Medical (general)

trigger point therapy

Serbo-Croat translation: terapija (stimulacije) tačaka okidanja (trigger points)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trigger point therapy
Serbo-Croat translation:terapija (stimulacije) tačaka okidanja (trigger points)
Entered by: Larisa Djuvelek-Ruggiero

23:48 Aug 28, 2008
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Massage Therapy
English term or phrase: trigger point therapy
Kod carpal tunnel syndrome npr.
Larisa Djuvelek-Ruggiero
United States
terapija (stimulacije) tačaka okidanja (trigger points)
Explanation:
ili 'bolnih tačaka'

Može se primetiti da je na mnogim mestima ostavljeno u originalu, samo 'trigger points'

http://www.iasc-bg.org.yu/s-program.html
Kao posledica patofizioloških i patoloških promena u ovim tkivima nastaju bolne manifestacije označene kao “bolne tačke” ili “trigger points” (tačke okidanja), sa najčešćim karakteristikama: osetljivost na palpaciju (pri pritiskanju prstom nastaje bol ne samo u njoj, već i u udaljenoj regiji);...
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4terapija (stimulacije) tačaka okidanja (trigger points)
Mira Stepanovic
5terapija tačke-obarači
Goran Tasic


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
triger point therapy
terapija tačke-obarači


Explanation:
Većina „tender pionts-a“ se nalazi u predelu pripoja mišića na tetive. Ovde treba upozoriti da su „tender points“ klinički stub fibromyalgije koji se na definisanom položaju mogu dokazati bez patološkog nalaza (dodirom). Sa druge strane se mnogo češći myofascialni sindrom bola karakteriše (odlikuje) tzv. „trigger points-ima“ (tačke-obarači).


    Reference: http://www.distrofijanovisad.org.yu/srpski/fibromyalgia.htm
Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
triger point therapy
terapija (stimulacije) tačaka okidanja (trigger points)


Explanation:
ili 'bolnih tačaka'

Može se primetiti da je na mnogim mestima ostavljeno u originalu, samo 'trigger points'

http://www.iasc-bg.org.yu/s-program.html
Kao posledica patofizioloških i patoloških promena u ovim tkivima nastaju bolne manifestacije označene kao “bolne tačke” ili “trigger points” (tačke okidanja), sa najčešćim karakteristikama: osetljivost na palpaciju (pri pritiskanju prstom nastaje bol ne samo u njoj, već i u udaljenoj regiji);...

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 23
Grading comment
Hvala.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zeljko Puljak: ja bih ako kontekst dozvoljava radije stavio "bolne tacke"
6 mins
  -> Hvala, naravno zavisi od konteksta, možda bi u tom slučaju trebalo negde ostaviti 'trigger points' u zagradi da bi se jasno definisalo da se radi o specifičnim bolnim tačkama a ne bilo kojim.

agree  Natasa Djurovic
28 mins
  -> Hvala Nataša!

agree  Vesna Likar: mozda samo "terapija bolnih tacaka". Pozdrav!
1 hr
  -> Hvala ali nažalost ne bih se složila, stimulišu se predmetne tačke da bi se delovalo na neki poremećaj na sasvim drugom mestu.

agree  zoe1
9 hrs
  -> Hvala Zorice!