KudoZ home » English to Slovak » Biology (-tech,-chem,micro-)

non-conservative multiplication

Slovak translation: Meioza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-conservative multiplication
Slovak translation:Meioza
Entered by: Maria Chmelarova

14:07 Jun 17, 2005
English to Slovak translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / genetics
English term or phrase: non-conservative multiplication
Non-Conservative Multiplication: the daughter cells are different
- article about meiosis, DNA replication, chromosomes
Lucia Syncakova
Meioza (I, II )
Explanation:
cize redukcne delenie ( tyka sa znizenia postu chromozomov po splynuti dvoch pohlavnych buniek), uskutocnuje sa v dvoch fazach, preto ( faza I, I )..... staci Meioza s dlznom na "o".

na rozdiel od mitozy, kedy dochadza k deleniu jadra a jadernej hmoty, cim sa znizuje pocet chromozomov a tak sa zabrani multiplikacii ( zna-sobovaniu ) DNA.
Selected response from:

Maria Chmelarova
Grading comment
mozno moze byt, ale mne sa skor zda -redukcne delenie- len si nie som ista
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Meioza (I, II )Maria Chmelarova
2nekonzervatívna multiplikáciaberesbela


Discussion entries: 3





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Meioza (I, II )


Explanation:
cize redukcne delenie ( tyka sa znizenia postu chromozomov po splynuti dvoch pohlavnych buniek), uskutocnuje sa v dvoch fazach, preto ( faza I, I )..... staci Meioza s dlznom na "o".

na rozdiel od mitozy, kedy dochadza k deleniu jadra a jadernej hmoty, cim sa znizuje pocet chromozomov a tak sa zabrani multiplikacii ( zna-sobovaniu ) DNA.


    Reference: http://www.genetika.wz.cz/bunka
Maria Chmelarova
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8
Grading comment
mozno moze byt, ale mne sa skor zda -redukcne delenie- len si nie som ista

2 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nekonzervatívna multiplikácia


Explanation:
Obávam sa, že ak sa jedná o preklad tohto slovného spojenia, inak to nepôjde. Tento výraz v sloven?ine zatia? nemáme zaužívaný (preh?adala som toho vcelku dos?). Ale vo fyzike sa slovo nekonzervatívny bežne používa. Možno by pomohlo ís? hlbšie do pôvodu slov, ale nezachovávajúce násobenie znie nejako... divne. Tak možno sná? len nekonzervatívna multiplikácia - ve? aj iné slová raz boli prijaté do sloven?iny a spo?iatku zneli cudzo. Asi som ve?mi nepomohla, ?o?

beresbela