KudoZ home » English to Slovak » Education / Pedagogy

secondary school

Slovak translation: škola stredného stupňa (nižší a vyšší cyklus)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:secondary school
Slovak translation:škola stredného stupňa (nižší a vyšší cyklus)
Entered by: Igor Liba

06:05 Sep 24, 2007
English to Slovak translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / School system in the UK
English term or phrase: secondary school
Jedna sa o preklad prirucky pre rodicov deti, ktore prechadzaju z "primary" na "secondary" school. Kedze nase (SK a UK) skolske systemy nie su analogicke, chcem sa poradit, ci preklad "skola 2. stupna" je OK, ci je zrozumitelny pre slov. rodicov zijucich v UK a ci priblizne "zodpoveda" vekovej kategorii "secondary" school - dalsou variantou by bola "stredna skola", ale to mi tam nesedi, kedze nie je vekova analogia medzi nasou strednou skolou a britskou secondary school

Dakujem
Jana Novomeska
Malta
škola stredného stupňa (nižší a vyšší cyklus)
Explanation:
tu je jeden tip. myslim že aj výraz škola 2. stupňa by bol zrozumiteľný.

odkaz sa týka školstva v Írsku

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2007-09-25 08:04:18 GMT)
--------------------------------------------------

tu je ešte jeden tip, ale ten sa asi neda aplikovať všeobecne. Na Slovensku by tejto "seconday school" mohlo zodpovedať "osemročné gymnázium". Je to skutočne len môj tip - škola stredného stupňa (pre deti vo veku 11-18 rokov)
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4škola stredného stupňa (nižší a vyšší cyklus)
Igor Liba
4 -1stredná škola
Katarina Zacharova
3stredná škola, gymnáziumAbelardo


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stredná škola, gymnázium


Explanation:
Depending on the system, schools for this period or a part of it may be called secondary schools, high schools, gymnasiums, lyceums, middle schools, colleges, vocational schools and preparatory schools, and the exact meaning of any of these varies between the systems.
(citation from Wikipedia)


    Reference: http://www.answers.com/main/ntquery?s=secondary+school&gwp=1...
Abelardo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Igor Liba: ak, tak už "osemročné gymnázium", ktoré by vekovo súhlasilo s britskou "secondary school", ale zasa to nemožno použiť všeobecne.
14 hrs

1 day37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
stredná škola


Explanation:
Použila by som termín "stredná škola", prípadne by som v zátvorke špecifikovala "2.stupeň" (čo je termín bežne používaný v našom školstve, rozhodne viac ako "cyklus" a ktorým by bolo implicitne vysvetlený rozdiel medzi SK strednou školou a britskou sec.school). Výraz "škola stredného stupňa" by mi bol ako SK rodičovi dosť nezrozumiteľný.

Katarina Zacharova
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Igor Liba: Výraz stredná škola zvádza uvažovať o veku dietaťa 15 - 18 rokov, pricom v pripade "secondary school" ide o vek 11 - 18 rokov. Prave preto by som asi výraz stredná škola nepoužival.
1 hr
  -> Práve preto som navrhovala vyšpecifikovať jej stupne (výraz "škola stredného stupňa" podľa mňa pre slovenského prijímateľa textu hraničí s bezdenotatívnou lexikou)

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
škola stredného stupňa (nižší a vyšší cyklus)


Explanation:
tu je jeden tip. myslim že aj výraz škola 2. stupňa by bol zrozumiteľný.

odkaz sa týka školstva v Írsku

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2007-09-25 08:04:18 GMT)
--------------------------------------------------

tu je ešte jeden tip, ale ten sa asi neda aplikovať všeobecne. Na Slovensku by tejto "seconday school" mohlo zodpovedať "osemročné gymnázium". Je to skutočne len môj tip - škola stredného stupňa (pre deti vo veku 11-18 rokov)


    Reference: http://www.saaic.sk/nrcg/Handbook/countries/IRL/indexb.htm
Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  webguru
3 hrs

disagree  Katarina Zacharova: Radšej by som sa "osemročnému gymnáziu" vyhla (pokiaľ text opisuje bežný systém), pretože na SK toto zodpovedá istému "špecifiku" v našom školskom systéme.
1 day2 hrs
  -> ak si prečítaš poriadne zistiš, že som vobec nenevarhoval pouzit vyraz "osemročné gymnázium" - stačí čítať ;-)