KudoZ home » English to Slovak » Law: Contract(s)

the prime rate

Slovak translation: prémiová sadzba


17:23 Oct 19, 2007
English to Slovak translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: the prime rate
the prime rate – means the nominal annual compounded monthly in arrear prime overdraft rate of interest charged by XXX Bank.

Could you please provide translation of the whole sentence? It is a part of a contract.
Andrej Jambrich
Czech Republic
Slovak translation:prémiová sadzba
Explanation:
Hitiků na Googlu to má docela dost...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-10-19 19:52:57 GMT)
--------------------------------------------------

OK, ja to zkusim, Andreji, ale jen cesky - do slovenciny uz si to budes muset prelozit sám :-)

.. nominalni rocni urok s mesicnim nacitanim, vyplaceny zpetne, ve vysi(???) premiove urokove sazby uctovane bankou XXX pri precerpani (uctu?)

Pripada mi, ze tam kus chybi, oznacil jsem temi otazniky
Selected response from:

Martin Janda
Czech Republic
Grading comment
Ešte raz vďaka za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5najvýhodnejšia úroková sadzbaDagmar Turčanová
4prémiová sadzba
Martin Janda


Discussion entries: 3





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
najvýhodnejšia úroková sadzba


Explanation:
V slovnikoch sa uvadza aj "minimálna úroková sadzba", "najnižšia úroková sadzba", "zvýhodnená sadzba" - ale ide v podstate o to isté.




    Reference: http://www.investopedia.com/terms/p/primerate.asp
    www.slsp.sk/index.cfm?module=glossary&page=glossarylist&Letter=All - 73k
Dagmar Turčanová
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Ďakujem, ten výraz "prime rate" by som ešte preložiť vedel, ide mi skôr o tú vysvetľujúcu vetu, ktorú som uviedol za tým.


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prémiová sadzba


Explanation:
Hitiků na Googlu to má docela dost...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-10-19 19:52:57 GMT)
--------------------------------------------------

OK, ja to zkusim, Andreji, ale jen cesky - do slovenciny uz si to budes muset prelozit sám :-)

.. nominalni rocni urok s mesicnim nacitanim, vyplaceny zpetne, ve vysi(???) premiove urokove sazby uctovane bankou XXX pri precerpani (uctu?)

Pripada mi, ze tam kus chybi, oznacil jsem temi otazniky

Martin Janda
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 18
Grading comment
Ešte raz vďaka za pomoc
Notes to answerer
Asker: Ďakujem, ten výraz "prime rate" by som ešte preložiť vedel, ide mi skôr o tú vysvetľujúcu vetu, ktorú som uviedol za tým.

Asker: Martin, ďakujem veľmi pekne, pomohol si mi. V tom texte nechýba nič, je to trochu taká zvláštna angličtina, myslím že juhoafrická (zmluva sa totiž týka jednej juhoafrickej spoločnosti).