KudoZ home » English to Slovak » Law (general)

gatekeeper judge

Slovak translation: gatekeeper judge


12:14 Jan 15, 2008
English to Slovak translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: gatekeeper judge
Kontext - vynatok z postupu pri sudnom jednani:
HHJ Smith gatekeeper Judge gave directions – parties and lawyers did not attend
Jana Novomeska
Malta
Slovak translation:gatekeeper judge
Explanation:
Soudce je gatekeeper ve smyslu toho, ze dohlizi na postupy a pravidla, aby byly dodrzovany, viz www.lectlaw.com
Mezi to patri i dohled na roli soudu jako takoveho, v urcitem smyslu je to i dohled na etiku soudu, vysvetlete to prosim nejak spravne slovensky. Tuto funkci vlastne zastavaji vsichni soudci, je to soucast jejich soudcovskych povinnosti.
Selected response from:

Radovan Pletka
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gatekeeper judgeRadovan Pletka
3sudca (špecializovaného) súdu prvej inštancie
Igor Liba
4 -1UvádzačMadenio


Discussion entries: 1





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Uvádzač


Explanation:
V americkom sudnom systeme, je gatekeeper ten, ktory uvadza do sudnej siene privolanych resp. zucastnenych ludi - sporne strany, svedkov, advokatov, zalobcu ...
Neviem najst preto vhodny slovensky vyraz, ale hadam tento explain pomoze aspon trosku.
Zdroj: English for law students

Madenio
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Radovan Pletka: V USA uvadi lidi do soudni sine bailiff, zde je definice http://www.lectlaw.com/def/b079.htm
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sudca (špecializovaného) súdu prvej inštancie


Explanation:
Môj tip: na základe odkazov a definícií, ktoré som našiel cez google a na základe správy v druhom odkaze by tejto funkcii zodpovedal "sudca na špecializovanom súde prvej inštancie".


    Reference: http://www.ailf.org/ipc/2006_september_perspective.shtml
    Reference: http://www.justice.gov.sk/dwn/r6/06/dbpk_mk_sf.pdf
Igor Liba
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 99

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gatekeeper judge


Explanation:
Soudce je gatekeeper ve smyslu toho, ze dohlizi na postupy a pravidla, aby byly dodrzovany, viz www.lectlaw.com
Mezi to patri i dohled na roli soudu jako takoveho, v urcitem smyslu je to i dohled na etiku soudu, vysvetlete to prosim nejak spravne slovensky. Tuto funkci vlastne zastavaji vsichni soudci, je to soucast jejich soudcovskych povinnosti.

Radovan Pletka
Works in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 8