KudoZ home » English to Slovak » Medical: Cardiology

Cardiac perfusion study

Slovak translation: vyšetrenie perfúzie srdcového svalu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cardiac perfusion study
Slovak translation:vyšetrenie perfúzie srdcového svalu
Entered by: Igor Liba

19:58 Jan 20, 2008
English to Slovak translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: Cardiac perfusion study
A cardiac perfusion study determines whether your heart is receiving enough blood from your coronary arteries.....
Eva Kovacikova
United Kingdom
vyšetrenie perfúzie srdcového svalu
Explanation:
moj tip

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-01-20 20:13:22 GMT)
--------------------------------------------------

resp. "Vyšetrenie perfúzie myokardu" http://www.health.gov.sk/redsys/rsi.nsf/0/aae363d9a8a251ddc1...$FILE/lo7-8.doc

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-01-20 20:15:49 GMT)
--------------------------------------------------

napríklad: Vyšetrenie perfúzie myokardu pomocou myokardovej kontrastovej echokardiografi e (MCE)
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
Dakujem za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vyšetrenie perfúzie srdcového svalu
Igor Liba
4 -1štúdia perfúzie srdca
Jan Szelepcsenyi, PhD


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
cardiac perfusion study
štúdia perfúzie srdca


Explanation:
Pri perfúzii ide o prekrvenie tkanív a tým aj o transport potrebných látok (najmä kyslíka). Ide zrejme o štúdiu, ktorá sa zaoberá okolnosťami, ktoré túto perfúziu obmedzia, napr. pri infarkte myokardu.


    Reference: http://www.unipo.sk/files/docs/fz_katedry/svk/atero.doc
Jan Szelepcsenyi, PhD
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Miroslav Fedurco: vyšetrenie perfúzie srdcového svalu
55 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cardiac perfusion study
vyšetrenie perfúzie srdcového svalu


Explanation:
moj tip

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-01-20 20:13:22 GMT)
--------------------------------------------------

resp. "Vyšetrenie perfúzie myokardu" http://www.health.gov.sk/redsys/rsi.nsf/0/aae363d9a8a251ddc1...$FILE/lo7-8.doc

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-01-20 20:15:49 GMT)
--------------------------------------------------

napríklad: Vyšetrenie perfúzie myokardu pomocou myokardovej kontrastovej echokardiografi e (MCE)


    Reference: http://www.medinfo.sk/?s=heslo&id=725
    Reference: http://www.inmm.sk/druhyvyodb.php
Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dakujem za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miroslav Fedurco: vyšetrenie perfúzie srdcového svalu - správny preklad
55 mins
  -> vdaka

agree  Martin Janda: zcela jasně. Štúdia je něco úplně jiného....
1 hr
  -> vdaka