KudoZ home » English to Slovak » Medical: Health Care

Wake up call

Slovak translation: dôrazné pripomenutie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wake up call
Slovak translation:dôrazné pripomenutie
Entered by: Lucia [Lulu] Lay

20:04 Aug 27, 2008
English to Slovak translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: Wake up call
Prekladam titulek ve smyslu 2
1 : something (as a telephone call from a hotel employee to a guest) that serves to wake up a sleeper
2 : something that serves to alert a person to a problem, danger, or need
nebo
a warning to take action concerning something that was
overlooked or neglected; "the bombing was a wake-up call to strengthen domestic security"

Mate neco lepsiho nez Varovanie?
Radovan Pletka
dôrazné pripomenutie
Explanation:
Neviem, či to má byť ladené poetickejšie, ale v tom prípade by som sa zamerala niekam okolo "spotení sme sa zobudili".

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-08-27 20:19:15 GMT)
--------------------------------------------------

Práve mi napadlo: kruté prebudenie

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-08-27 20:22:01 GMT)
--------------------------------------------------

Alebo ešte: nočný poplach?
Ale to by mohlo niektorým pripomenúť pionierske tábory a ďalším ešte len celkom iné veci.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-08-27 20:27:21 GMT)
--------------------------------------------------

Dôrazné prebudenie mi znie trochu divne, lebo to "prebudenie" vo mne vyvoláva dojem, že sa človek zobudí sám od seba, čo sa podľa mňa nedá spraviť dôrazne. Dôrazne môže zobudiť jeden človek iného.
Hej, kruté by bolo v tomto prípade dosť kruté. Ale čo takto "naliehavé prebudenie"?
Selected response from:

Lucia [Lulu] Lay
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1budíček
akkurat
4bezpečnostné varovanie / bezpečnostné upozornenie
Igor Liba
4varovné znamenie (varovný signál)>Maria Chmelarova
4dôrazné pripomenutie
Lucia [Lulu] Lay
4výstražný signál
Linda Vakermanova
3poplach
Rad Graban


Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wake up call
dôrazné pripomenutie


Explanation:
Neviem, či to má byť ladené poetickejšie, ale v tom prípade by som sa zamerala niekam okolo "spotení sme sa zobudili".

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-08-27 20:19:15 GMT)
--------------------------------------------------

Práve mi napadlo: kruté prebudenie

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-08-27 20:22:01 GMT)
--------------------------------------------------

Alebo ešte: nočný poplach?
Ale to by mohlo niektorým pripomenúť pionierske tábory a ďalším ešte len celkom iné veci.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-08-27 20:27:21 GMT)
--------------------------------------------------

Dôrazné prebudenie mi znie trochu divne, lebo to "prebudenie" vo mne vyvoláva dojem, že sa človek zobudí sám od seba, čo sa podľa mňa nedá spraviť dôrazne. Dôrazne môže zobudiť jeden človek iného.
Hej, kruté by bolo v tomto prípade dosť kruté. Ale čo takto "naliehavé prebudenie"?

Lucia [Lulu] Lay
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: krute do novinoveho titulku by neslo, podivejte se na kontext


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wake up call
výstražný signál


Explanation:
Aspoň podľa mňa, v tomto kontexte...

Linda Vakermanova
Native speaker of: Slovak

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wake up call
varovné znamenie (varovný signál)>


Explanation:
kde " varovať "= upozorňovat na nebezpečenstvo.....varovný, varujúci (vnútorný) hlas, varovný prst....

wake-up call > a signal of warning that alerts one.....


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 10

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wake up call
bezpečnostné varovanie / bezpečnostné upozornenie


Explanation:
wake up call - je aj napr. varovanie rodičov pomocou „baby vysielačky“ na zobudenie dieťaťa a pod. a pretože ide hlavne o bezpečnosť osoby, použil by som slovíčko „bezpečnostné“.


    <a href="www.merriam-webster.com/dictionary/wake-up+call">wake-up call</a>
Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wake up call
budíček


Explanation:
Pokiaľ ide skutočne o vtipný titulok článku, tak jednoznačne „Budíček!“

akkurat
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucia [Lulu] Lay
9 mins

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wake up call
poplach


Explanation:
Just another suggestion, but I like Maria's and Linda's most.

Rad Graban
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak