KudoZ home » English to Swedish » Art, Arts & Crafts, Painting

5-in-1 tool

Swedish translation: kombiverktyg


13:13 Apr 21, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Art, Arts & Crafts, Painting / Painting/masking
English term or phrase: 5-in-1 tool
Press down the edge of the tape using a putty knife or 5-in-1 tool.

Mycket enkelt sammanhang - man ska trycka till masktejpen med t.ex. en spackelspade eller en sån här 5-i-1-historia. Vad kallar vi en sån här i Sverige? Jag tror den ser ut så här:

http://www.ronhazelton.com/tips/5-in-1_Tool.htm
Fredrik Vrang
Sweden
Swedish translation:kombiverktyg
Explanation:
... är ett annat förslag. Siffran 5 finns förstås inte med, men det kanske inte är nödvändigt?
Selected response from:

Gorel Bylund
Sweden
Grading comment
Det här var knivigare (!) än jag trodde, men *kombiverktyg* borde funka bra!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +15-i-1-verktyg
Sven Petersson
3 +1kombiverktyg
Gorel Bylund
3femfunktionsverktigKjelle


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
femfunktionsverktig


Explanation:
ett verktyg med fem funktioner, etablerat, vet ej?

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-04-21 13:19:13 GMT)
--------------------------------------------------

femfunktionsverktyg

Kjelle
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
Notes to answerer
Asker: Det blir ju inte bingo på Google direkt. Jag söker främst ett namn som direkt får färghandlaren att springa iväg och leta i butiken. Men kanske är inte heller den engelska termen så pass etablerad - man vet ju aldrig ...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tania Samuelsson: Tror inte att den engelska termen är etablerad heller.
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kombiverktyg


Explanation:
... är ett annat förslag. Siffran 5 finns förstås inte med, men det kanske inte är nödvändigt?

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Det här var knivigare (!) än jag trodde, men *kombiverktyg* borde funka bra!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tania Samuelsson
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
5-i-1-verktyg


Explanation:
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-21 15:41:46 GMT)
--------------------------------------------------

2-i-1-verktyg: http://www.nordenolje.no/se/pdf/PRO711054_StepDrillSet_TEK_S...
3-i-1-verktyg:
http://www.ridgid.eu/catalog/sweden/sv/chap1.pdf

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Det blir ju inte bingo på Google direkt. Jag söker främst ett namn som direkt får färghandlaren att springa iväg och leta i butiken. Men kanske är inte heller den engelska termen så pass etablerad - man vet ju aldrig ...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: om det är vikigt att framhäva de fem så varför inte
5 hrs
  -> Tackar ödmjukast!