KudoZ home » English to Swedish » Art, Arts & Crafts, Painting

twist tie

Swedish translation: (plastad) ståltråd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:twist tie
Swedish translation:(plastad) ståltråd
Entered by: tauvon

13:38 Dec 9, 2004
English to Swedish translations [Non-PRO]
Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: twist tie
Ytterligare ett rafflande konstprojekt för barn: gör din egen drake. Linda hönsnät löst runt en stor kartong "use twist-ties to tie the wire togehter at the side, front and rear."
Tror att det är samma sak som t.ex. brödpåsar är tillförslutna med, eller som du kan köpa på rulle för att binda upp saker i trädgården. Men det står helt still vad det heter just nu. Någon som vet?
tauvon
Sweden
(plastad) ståltråd
Explanation:
Det kanske är lite öppnare än "påsförslutare", för när jag hör det tänker jag på de där små plastklämmorna som sitter runt brödpåsen...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 22 mins (2004-12-09 15:00:28 GMT)
--------------------------------------------------

Länken funkar visst inte så bra... men gå in på www.villabtradgard.se och sök på \'plastad ståltråd\' så får du en träff.
Selected response from:

Ellinor Larsen
Grading comment
Jo, jag tror att det här är bättre. Ska dock gå en sväng till min egen handelsträdgård och studera sortimentet. Tack båda två!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1påsförslutare
Eva-Lotta Ljung
4(plastad) ståltrådEllinor Larsen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
påsförslutare


Explanation:
Jag tror påsförslutare men det är ju ganska specifikt.

Eva-Lotta Ljung
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stéphanie Serraï
23 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(plastad) ståltråd


Explanation:
Det kanske är lite öppnare än "påsförslutare", för när jag hör det tänker jag på de där små plastklämmorna som sitter runt brödpåsen...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 22 mins (2004-12-09 15:00:28 GMT)
--------------------------------------------------

Länken funkar visst inte så bra... men gå in på www.villabtradgard.se och sök på \'plastad ståltråd\' så får du en träff.


    Reference: http://www.willabtradgard.se/search/Searchfullpost.asp?ArtID...
Ellinor Larsen
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
Grading comment
Jo, jag tror att det här är bättre. Ska dock gå en sväng till min egen handelsträdgård och studera sortimentet. Tack båda två!