KudoZ home » English to Swedish » Art/Literary

Lifestyle Magazine

Swedish translation: livsstilstidning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lifestyle magazine
Swedish translation:livsstilstidning
Entered by: Mario Marcolin

11:58 May 20, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Lifestyle Magazine
En rubrik till berättelsen om "two Diamond Director's (The Bolton's)" success story: "BOLTON STORY FÖR LIFESTYLE MAGAZINE"
Monica Berntsson
Sweden
livsstilstidning
Explanation:
Det kan vara frågan om en tidskrift heter "Lifestyle Magazine". Dito finns lite överallt i den engelskspråkiga världen - e.g. i kenya
(www.nationaudio.com/News/DailyNation/ Supplements/lifestyle/current/.
En sorts livstilstidningar kan förvisso ha skvallerinrikting ( på Engelska "Court & Society".
Annars är det ju en etablerad term för tidskrifter där målgruppens intressen även i privatlivet och just livsstil förväntas prägla innehållet."amelia är en livsstilstidning
för kvinnor som vill förbättra sitt liv."<;www.amelia.se/fakta1.asp>
"Kvartalstidningen Straight är en livsstilstidning för gaykillar.
Tidningen delas ut i en upplaga om 25 000 exemplar.."<;www.qx.se/info/straight.php >
"Tidningen ska inte bara fungera som affärstidning utan också som livsstilstidning för de unga affärsmännen. Finans Vision hoppas också nå kvinnliga läsare även om redaktionsledningen inte innehåller en enda kvinna."
<http://www.dagensmedia.se/dm/dm.nsf/0/BC518418178BAEE9C1256B...
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack! Jag hittade också "livsstilstidningar" till slut, men tror att tidningen heter Lifestyle Magazine.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3livsstilstidning
Mario Marcolin
3skvallerpressen
Tomas Nilsson


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skvallerpressen


Explanation:
Vet faktiskt inte om det går att direkt översätta - men kanske om du kollar Allers eller annan 'tant & skvaller' webbplats. Usch - nu lät jag lite elak nästan - men kolla dessa så kanske du får ett mer korrekt svar.

Mvh,

Tomas Nilsson

Tomas Nilsson
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: Ja Tomas, nu var du elak :-) Fråga "tanterna", de tycker säkert att dessa tidningar är ytterst seriösa - fullt i klass med Dagens Industri etc.
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
livsstilstidning


Explanation:
Det kan vara frågan om en tidskrift heter "Lifestyle Magazine". Dito finns lite överallt i den engelskspråkiga världen - e.g. i kenya
(www.nationaudio.com/News/DailyNation/ Supplements/lifestyle/current/.
En sorts livstilstidningar kan förvisso ha skvallerinrikting ( på Engelska "Court & Society".
Annars är det ju en etablerad term för tidskrifter där målgruppens intressen även i privatlivet och just livsstil förväntas prägla innehållet."amelia är en livsstilstidning
för kvinnor som vill förbättra sitt liv."<;www.amelia.se/fakta1.asp>
"Kvartalstidningen Straight är en livsstilstidning för gaykillar.
Tidningen delas ut i en upplaga om 25 000 exemplar.."<;www.qx.se/info/straight.php >
"Tidningen ska inte bara fungera som affärstidning utan också som livsstilstidning för de unga affärsmännen. Finans Vision hoppas också nå kvinnliga läsare även om redaktionsledningen inte innehåller en enda kvinna."
<http://www.dagensmedia.se/dm/dm.nsf/0/BC518418178BAEE9C1256B...

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883
Grading comment
Tack! Jag hittade också "livsstilstidningar" till slut, men tror att tidningen heter Lifestyle Magazine.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM
49 mins

agree  Peter Johansson
2 hrs

agree  Hans-Bertil Karlsson
6 hrs