KudoZ home » English to Swedish » Art/Literary

red badge of courage

Swedish translation: Det röda beviset


11:03 Jan 8, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: red badge of courage
book title by stephen crane
matt
Swedish translation:Det röda beviset
Explanation:
Enligt sökning på Göteborgs stadsbibliotek. Under denna titel ges information om att romanen även givits ut under namnet "De tappras tecken". Lycka till!
Selected response from:

Spinlike
Sweden
Grading comment
thanks for your assistance

2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Det röda beviset
Spinlike
3Tapperhetens röda tecken
Nina Engberg


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Det röda beviset


Explanation:
Enligt sökning på Göteborgs stadsbibliotek. Under denna titel ges information om att romanen även givits ut under namnet "De tappras tecken". Lycka till!


    Reference: http://www.gotlib.goteborg.se/search*swe/aCrane+Stephen/acra...
Spinlike
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 16
Grading comment
thanks for your assistance

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: Tror att detta är en tapperhetsmedalj; i så fall US: purple heart eller tyska järnkorset, eller vad det nu heter på ryska ..
7 hrs

agree  Nina Engberg: http://bibliotek.educ.goteborg.se/ugglan/c-f.htm
1 day9 hrs

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Tapperhetens röda tecken


Explanation:
Är det denna bok du menar?


    Reference: http://bibliotek.educ.goteborg.se/ugglan/c-f.htm
Nina Engberg
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 102