KudoZ home » English to Swedish » Art/Literary

mutual interference prevention

Swedish translation: skydd mot störningar på/från annan utrustning


09:24 May 24, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Art/Literary / automation, electronics
English term or phrase: mutual interference prevention
Power tuning, differential detection, timer, zero-reset, initial reset, mutual interference prevention (See note 1.), preset counter (See note 2.), reversed display
Spinlike
Sweden
Swedish translation:skydd mot störningar på/från annan utrustning
Explanation:
...detta är vad det betyder i alla fall. Jag jagade själv efter liknande uttryck igår, men hittade inget perfekt. Det går att ersätta störningar med "interferens" också, om du vill få till lite onödig(?) fackjargong.
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skydd mot ömsesidig störningmyrwad
4skydd mot störningar på/från annan utrustningEKM


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skydd mot störningar på/från annan utrustning


Explanation:
...detta är vad det betyder i alla fall. Jag jagade själv efter liknande uttryck igår, men hittade inget perfekt. Det går att ersätta störningar med "interferens" också, om du vill få till lite onödig(?) fackjargong.


    Egen erfarenhet
EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1934

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skydd mot ömsesidig störning


Explanation:
En variant av Mårtens förslag, kanske något smidigare

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075