KudoZ home » English to Swedish » Art/Literary

magical portals

Swedish translation: Magiska portaler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:magical portals
Swedish translation:Magiska portaler
Entered by: Renassans LS

13:44 May 28, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: magical portals
Inneutrycket portal, att ta sig igenom till en annan värld eller dimension.
Vad har vi för svenskt ord som är lämpligt
Christer 5
Magiska portaler
Explanation:
I sagans värld tycker jag "magisk portal" passar bäst. Vad som är att rekommendera hänger på kontexten.
Selected response from:

Renassans LS
Grading comment
Tack för din hjälp,
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2magiska portarxxxCATNIP
5Magiska portalerRenassans LS


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
magiska portar


Explanation:
... om inte "portal" måste vara med i översättningen. Tänk t ex på "pärleporten", ett paradexempel när det gäller dörrar till en annan värld ;-)

xxxCATNIP
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 94

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgios Paraskevopoulos
23 mins

agree  Anette Sjoberg
34 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Magiska portaler


Explanation:
I sagans värld tycker jag "magisk portal" passar bäst. Vad som är att rekommendera hänger på kontexten.


    Reference: http://www.angelfire.com/rpg/rks/kronikorna/12_Attack_mot_Dr...
Renassans LS
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 123
Grading comment
Tack för din hjälp,