KudoZ home » English to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

Reciprocating

Swedish translation: fram- och tillbakagående


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Reciprocating
Swedish translation:fram- och tillbakagående
Entered by: olaand

10:39 Jul 4, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: Reciprocating
fram och tillbakarörelse av t ex kolvarna, men jag behöver ETT ord...
olaand
United Kingdom
fram- och tillbakagående
Explanation:
Finns tyvärr ingen enordsterm på svenska. Omskrivning rekommenderas. Ofta betyder dock reciprocating något med kolv-, t ex reciprocating pump >> kolvpump
reciprocating engine >> kolvmotor
Engström säger fram- och återgående rörelse
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Ja, omskrivning blir nog bäst,

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1fram- och återgående
Sven Petersson
4fram- och tillbakagåendeReino Havbrandt


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reciprocating
fram- och tillbakagående


Explanation:
Finns tyvärr ingen enordsterm på svenska. Omskrivning rekommenderas. Ofta betyder dock reciprocating något med kolv-, t ex reciprocating pump >> kolvpump
reciprocating engine >> kolvmotor
Engström säger fram- och återgående rörelse

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 377
Grading comment
Ja, omskrivning blir nog bäst,

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reciprocating
fram- och återgående


Explanation:
:o)


    Reference: http://www.standard.nu/DesktopOneCol.aspx?tabname=%40IntlSta...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 569

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxbofasching
51 mins
  -> Tackar ödmjukast!