KudoZ home » English to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

continuous circumferential channels

Swedish translation: kontinuerliga kanaler längs omkretsen


06:30 Apr 1, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / tyre technology
English term or phrase: continuous circumferential channels
Symmetrical tread pattern with continuous circumferential channels for efficient expulsion of water from the contact patch.
Linda Joelsson
Sweden
Swedish translation:kontinuerliga kanaler längs omkretsen
Explanation:
Ett förslag
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
tack.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kontinuerliga periferiska kanaler för effektiv vattenavvisning från kontaktområdet
Bertil Andreazon
4längsgående kanalerReino Havbrandt
3kontinuerliga omgivande kanaler
Mårten Sandberg
3kontinuerliga kanaler längs omkretsenmyrwad


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontinuerliga kanaler längs omkretsen


Explanation:
Ett förslag

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 179
Grading comment
tack.

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontinuerliga omgivande kanaler


Explanation:
Osäker på om det finns något annat helt vedertaget begrepp. Eftersom dess syfte, vattenevakuering, ändå förklaras behöver man kanske inte väga det på guldvåg.

Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 155

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
längsgående kanaler


Explanation:
lägsgående spår, längsgående däckspår är uttryck som används i däckbranschen. (Hur man bör väga sina facktermer är väl upp till var och en. Jag brukar nöja mig med en besman.)

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2008-04-01 07:14:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Mittspår används i denna vackra skiss:
http://www.nokianrenkaat.fi/files/nkr/pdf_tiedostot/Dack_Dek...

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2008-04-01 07:22:57 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Circumferential - Around the circumference, or periphery, of circular or cylindrical object. Also called tangential or hoop when referring to stresses.
C. kan nog tolkas både som "runt om" eller tangentiellt, i slitbanans riktning. Eftersom de längsgående kanalerna alltid går runt om, så kanske det är ett onödigt förtydligande.





    Reference: http://www.addack.se/kleberS.htm
    Reference: http://www.webfinanser.com/site/artikel.asp?pmid=677010
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 377

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kontinuerliga periferiska kanaler för effektiv vattenavvisning från kontaktområdet


Explanation:
Symetriska däckmönster med kontinuerliga, periferiska kanaler för
effektiv vattenavvisning från kontaktområdet

Bertil Andreazon
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 42