KudoZ home » English to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

rear bag

Swedish translation: bakre förvaringsfack


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rear bag
Swedish translation:bakre förvaringsfack
Entered by: Erik Hansson

05:11 Jul 5, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: rear bag
Ställer frågan på En-Sv fastän begreppet förekommer i en tysk text.

Rear bag är ett slags förvaringsfack som finns bakom sätena i en Smart. Egentligen handlar det om ett större, med lock försett djupare fack i mitten (t.ex. för cd-skivor), och två mindre fack på vardera sidan av det större facket. Dessa mindre fack som är helt öppna kan användas t.ex. till cigarettpaket, glasögon eller dylika mindre föremål.

Någon som har stött på detta? Tack på förhand.
Erik Hansson
Germany
(bakre) förvaringsfack
Explanation:
Om det finns flera fack kanske platsbestämningen bakre behövs. De tre delarna kan benämnas sektioner.
Selected response from:

Tomas Onsjö
Sweden
Grading comment
Tack till er alla för bra hjälp. Jag har vridit i vänt på detta och kommit fram till "bakre förvaringsfack". Egentligen är "bag" helt felaktigt, eftersom det inte rör sig om en ficka, påse el.likn, utan en låda (med lock) i mitten och två små avlånga fack till höger och vänster.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3stolfackEKM
3(bakre) förvaringsfackTomas Onsjö
3stolfickorHans-Bertil Karlsson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stolfickor


Explanation:
Brukar de kallas på flygplan, men det är kanske inte riktigt samma sak...

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 62

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(bakre) förvaringsfack


Explanation:
Om det finns flera fack kanske platsbestämningen bakre behövs. De tre delarna kan benämnas sektioner.

Tomas Onsjö
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 53
Grading comment
Tack till er alla för bra hjälp. Jag har vridit i vänt på detta och kommit fram till "bakre förvaringsfack". Egentligen är "bag" helt felaktigt, eftersom det inte rör sig om en ficka, påse el.likn, utan en låda (med lock) i mitten och två små avlånga fack till höger och vänster.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stolfack


Explanation:
En kombination av ovanstående förslag.


    Reference: http://www.autodiagnos.com/HTML/manuals/volvoswe.pdf
EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 17