KudoZ home » English to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

manganese-chrominum fine-grain steel alloy

Swedish translation: finkornstål legerat med mangan och krom


09:05 Aug 5, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: manganese-chrominum fine-grain steel alloy
Vad säger man: finkornig krommanganlegering eller finkornig stållegering med krom och mangan?
Henrik Celander
Swedish translation:finkornstål legerat med mangan och krom
Explanation:
ytterligare ett förslag, bara för att betona att det är stålet som är finkornigt
Selected response from:

asptech
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1finkornstål legerat med mangan och kromasptech
5finkorningt Mn-Cr-stålTomas Onsjö


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
finkornstål legerat med mangan och krom


Explanation:
ytterligare ett förslag, bara för att betona att det är stålet som är finkornigt

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: mangan- och kromlegerat finkornsstål ligger bäst på min tunga
2 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
finkorningt Mn-Cr-stål


Explanation:
:-)

Tomas Onsjö
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 53