KudoZ home » English to Swedish » Biology (-tech,-chem,micro-)

with a view to using

Swedish translation: ännu ett förslag


14:43 Jan 15, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Biology (-tech,-chem,micro-) / Biotech equipment
English term or phrase: with a view to using
"It shall be your responsibility to personally effect any requisite declarations to the authorities with a view to using SOFTWARE PRODUCTS"

Text i licensavtal. Jag förstår inte sista delen av meningen. Produkten kan användas inom bl a diagnostik, är det det som åsyftas? Att vissa analyser, experiment måste anmälas till berörd myndighet.
Men hur ska det översättas? "med hänsyn till användningen av" eller?

Tacksam för hjälp!
Gorel Bylund
Sweden
Swedish translation:ännu ett förslag
Explanation:
"det åligger kunden att själv beakta alla myndighetskrav angående användandet av denna mjukvara".
Eller någon liknande dimmig formulering.

Jag tror att det bara handlar om en rutinfras som inte har betydelse i senska sammanhang men möjligen i andra, mindre "öppna" länder.
Selected response from:

Rottie
Grading comment
Det här är precis en sån här fluffig formulering som täcker in det jag tror avses, och säkert en hel del annat också av bara farten!

Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5if you itend to use the software products
davidgreen
4ännu ett förslag
Rottie
4som har samband med användningReino Havbrandt
4angående användningen av..
Mario Marcolin
3om ni har för avsikt att använda produkternaInger Brandt


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
if you itend to use the software products


Explanation:
don't know the Swedish but it just means "if it is your intention to use the products"

davidgreen
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
om ni har för avsikt att använda produkterna


Explanation:
Helt enkelt

Inger Brandt
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
angående användningen av..


Explanation:
*hur* man har tänkt sig använda den

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 10

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
som har samband med användning


Explanation:
av Produkten

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ännu ett förslag


Explanation:
"det åligger kunden att själv beakta alla myndighetskrav angående användandet av denna mjukvara".
Eller någon liknande dimmig formulering.

Jag tror att det bara handlar om en rutinfras som inte har betydelse i senska sammanhang men möjligen i andra, mindre "öppna" länder.

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Det här är precis en sån här fluffig formulering som täcker in det jag tror avses, och säkert en hel del annat också av bara farten!

Tackar!