KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

Roadmap

Swedish translation: projektplan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:raodmap
Swedish translation:projektplan
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

10:14 Mar 16, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Roadmap
Det handlar inte om en vägkarta utan i affärssammanhang. Någon slags handlingsplan (fast just det ordet passar inte in här).

Lite Corporate Bullsh.. om man får säga så.
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
projektplan, plan
Explanation:
är det fråga om ett projekt eller något som liknar ett projekt, så är Road map en beteckning på projektplanen. Dvs en tidplan med de angivna 'kontrollstationerna' (engelska milestones) för olika delmål 'under resans gånd' (som vi ju faktiskt använder på svenska)
Selected response from:

Karl Erik Olofsson
Sweden
Grading comment
Tack alla för era svar. Detta var det som passade bäst in i mitt jobb - därmed inte sagt att svaret är generellt gångbart i alla situationer
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2framåtblick, utvecklingslinje, strategiMagnus
5programförklaring, manifest
Sven Petersson
4projektplan, plan
Karl Erik Olofsson
4agenda
Fredrik Larsson
4Vägledning
Ulla Lundquist


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
programförklaring, manifest


Explanation:
Implicit in answer.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14058

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Vägledning


Explanation:
till exempel?

Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 87

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
agenda


Explanation:
Ett förslag..........

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
framåtblick, utvecklingslinje, strategi


Explanation:
några ytterligare förslag - sammanhanget är väl avgörande. Om det är corporate bullshit så är det väl det som 'känns bäst' i sammanhanget.

Magnus
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans Näslund
42 mins

agree  Peter Johansson
7 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
projektplan, plan


Explanation:
är det fråga om ett projekt eller något som liknar ett projekt, så är Road map en beteckning på projektplanen. Dvs en tidplan med de angivna 'kontrollstationerna' (engelska milestones) för olika delmål 'under resans gånd' (som vi ju faktiskt använder på svenska)

Karl Erik Olofsson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 60
Grading comment
Tack alla för era svar. Detta var det som passade bäst in i mitt jobb - därmed inte sagt att svaret är generellt gångbart i alla situationer