KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

premium rate service

Swedish translation: privat informationstjänst med tilläggsdebitering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:premium rate service
Swedish translation:privat informationstjänst med tilläggsdebitering
Entered by: Fredrik Larsson

10:41 Mar 16, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: premium rate service
Current payment mode is premium rate service.

Betalningssätt.
Fredrik Larsson
privat informationstjänst med tilläggsdebitering
Explanation:
säger Eurodicautom om PRS
Selected response from:

Ulla Lundquist
Italy
Grading comment
Tack!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4första klass service
Mats Wiman
4tjänst med höjd avgift
Tore Feuk
4privat informationstjänst med tilläggsdebitering
Ulla Lundquist


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
privat informationstjänst med tilläggsdebitering


Explanation:
säger Eurodicautom om PRS

Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 87
Grading comment
Tack!!

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tjänst med höjd avgift


Explanation:
något telebolag använder det för vissa tjänster.

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
första klass service


Explanation:
Nuvarande taxa är baserad på första klass service = Du betalar f.n. för första klass service


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478