KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

processing agent

Swedish translation: kommissionär, handläggare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:processing agent
Swedish translation:kommissionär, handläggare
Entered by: Elisabeth Lundberg-Karlsson

18:00 May 23, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: processing agent
I följande mening kan jag inte komma på något adekvat svenskt uttryck för det ovan angivna uttrycket: All instructions can be addressed to the Representative or to the European Service Centre and processing agent. Det handlar om ett fondbolag och vart man kan vända sig för att införskaffa andelar i dessa.
Elisabeth Lundberg-Karlsson
Sweden
kommissionär
Explanation:
jag vet inte om de kallas så i det här sammanhanget, men för vanliga aktier hette de så förr i alla fall
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack båda som svarade. Synd att man måste välja en.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Handläggarerogi
4kommissionärHans-Bertil Karlsson


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kommissionär


Explanation:
jag vet inte om de kallas så i det här sammanhanget, men för vanliga aktier hette de så förr i alla fall

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack båda som svarade. Synd att man måste välja en.

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Handläggare


Explanation:
Jag instämmer med föregående förslag, men i vissa sammanhang (som bör framgå av kontexten) är "handläggare" också ett lämpligt alternativ.

rogi
PRO pts in pair: 16