KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

general manager, Yahoo!-FIFA World Cup relationship

Swedish translation: Chef för Yahoo!-FIFA World Cup-samverkansprojektet


07:07 May 24, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: general manager, Yahoo!-FIFA World Cup relationship
The Yahoo! Mobile Internet Stations allow us to deliver the power of the Internet through leading-edge technology, into the hands of FIFA World Cup fans and visitors,” said Tonya Antonucci, general manager, Yahoo!-FIFA World Cup relationship.

Vet inte hur "relationship" passar in här riktigt...
Linda Joelsson
Sweden
Swedish translation:Chef för Yahoo!-FIFA World Cup-samverkansprojektet
Explanation:
skulle jag översätta det som.
General Manager är ett alternativ till chef

'relationship' använt så här är inte vanligt men vill väl just beteckna det tillfälliga eller kortsiktiga i förbindelsen. 'Alliansen' kunde tänkas men är väl något fastare och långsiktigare.
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack - det låter vettigt :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4samarbetet, samarbetsprojektetHans-Bertil Karlsson
4Chef för Yahoo!-FIFA World Cup-samverkansprojektet
Mats Wiman
3nedanGlenn Viklund


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nedan


Explanation:
Yahoo står för FIFA's officiella sajt under VM i fotboll, Yahoo har ett partneravtal med FIFA om detta.

Kanske kan då relationship beskrivas som samarbetsorganisationen, hennes roll något i stil med "evenemangschef" -FIFA-Yahoo


    funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Chef för Yahoo!-FIFA World Cup-samverkansprojektet


Explanation:
skulle jag översätta det som.
General Manager är ett alternativ till chef

'relationship' använt så här är inte vanligt men vill väl just beteckna det tillfälliga eller kortsiktiga i förbindelsen. 'Alliansen' kunde tänkas men är väl något fastare och långsiktigare.


    BOMH
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
Tack - det låter vettigt :)

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samarbetet, samarbetsprojektet


Explanation:
chef för samarbetet mellan Yahoo och FIFA

samarbetsprojektet om du vill vara lite mera formell

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265