KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

portfolio manager

Swedish translation: portföljförvaltare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:portfolio manager
Swedish translation:portföljförvaltare
Entered by: Mats Wiman

13:32 Jul 11, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial / Fondbolag
English term or phrase: portfolio manager
Någon innehar posten som "porfolio manager"
xxxMajsan
portföljförvaltare
Explanation:
manager betyder sannolikt inte manager i vanlig mening utan benämner den som 'managerar' dvs sköter portföljen
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen. Jag ber om ursäkt för att svaret dröjt, men jag har inte kunnat komma in på sidan.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3portföljförvaltare
Mats Wiman
5Dröjsmålet:
Mats Wiman


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
portföljförvaltare


Explanation:
manager betyder sannolikt inte manager i vanlig mening utan benämner den som 'managerar' dvs sköter portföljen


    ProZ glossary + professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
Tack för hjälpen. Jag ber om ursäkt för att svaret dröjt, men jag har inte kunnat komma in på sidan.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inger Brandt
2 hrs

agree  Fredrik Larsson
14 hrs

agree  Nina Engberg
2 days14 hrs

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Dröjsmålet:


Explanation:
Tack för bekräftelse!
Det gör inget om det dröjer. Det väsentliga är att frågan avslutas bra.

Mats

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478