KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

buy-from part number attribute

Swedish translation: artikelnummer med leverantörskod


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:buy-from part number attribute
Swedish translation:artikelnummer med leverantörskod
Entered by: xxxCATNIP

10:14 Aug 19, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial / ERP, purchasing
English term or phrase: buy-from part number attribute
"The XML documents contain a list of one or more products that are identified by a unique buy-from part number attribute. A product can only occur once in the XML document."

Jag är osäker på "buy-from". Kan det röra sig om leverantörens artikelnummer?
xxxCATNIP
Sweden
leverantörskod
Explanation:
hävdar jag.
Om det vore numret skulle det säkert framgå.
Kopplingen sker oftast hos leverantören som för att bli leverantör ofta tvingas använda kundens nummer.
Kunden behöver däremot veta vem som är leverantör av viss detalj. Alltså något slags attribut, kod, nummer som kan översättas till leverantörens namn
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack Mats! Jag är fortfarande inte helt säker på vad de menar, men jag köper din förklaring.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5leverantörskod
Mats Wiman
4artikelnummer (leverantörens)Hans-Bertil Karlsson


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
artikelnummer (leverantörens)


Explanation:
Ditt förslag är ganska sannolikt. Många affärssystem tillåter att man både har eget och leverantörens artikelnummer inlagda

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-19 11:07:48 (GMT)
--------------------------------------------------

eller kanske:

attribut till artikelnumret som identifierar inköpskällan (usch så krångligt...)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mats Wiman: till disagree. Jag menar...(se nedan)
30 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
leverantörskod


Explanation:
hävdar jag.
Om det vore numret skulle det säkert framgå.
Kopplingen sker oftast hos leverantören som för att bli leverantör ofta tvingas använda kundens nummer.
Kunden behöver däremot veta vem som är leverantör av viss detalj. Alltså något slags attribut, kod, nummer som kan översättas till leverantörens namn


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
Tack Mats! Jag är fortfarande inte helt säker på vad de menar, men jag köper din förklaring.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: Det är möjligt att du har rätt. Det finns så många olika sätt som affärssystemen behandlar den här problematiken..
13 mins
  -> I think so