KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

yield and its derivatives

Swedish translation: avkastning inklusive underliggande tillgångar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:yield and its derivatives
Swedish translation:avkastning inklusive underliggande tillgångar
Entered by: xxxCATNIP

16:48 Aug 20, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial / financial system
English term or phrase: yield and its derivatives
"We have worked closely with X on product development of the XX product and with Y (a XX subsidiary specialising in analytics) on financial analytics function design, including yield and its derivatives.

Jag förstår inte syftningen, vadå "its derivatives"??
xxxCATNIP
Sweden
derivat
Explanation:
Kallas oftast så i ekonomiska sammanhang med betydelsen härledning/avledning, i detta fall kan man alltså tänka sig att analysen omfattar avkastning och dess derivat = ursprung
Selected response from:

Maria Bertilsson
France
Grading comment
Tackar igen! Det här är verkligen en djungel...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4avkastning inklusive underliggande tillgångarGlenn Viklund
3derivat
Maria Bertilsson


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
derivat


Explanation:
Kallas oftast så i ekonomiska sammanhang med betydelsen härledning/avledning, i detta fall kan man alltså tänka sig att analysen omfattar avkastning och dess derivat = ursprung

Maria Bertilsson
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 521
Grading comment
Tackar igen! Det här är verkligen en djungel...

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avkastning inklusive underliggande tillgångar


Explanation:
man vill alltså se detta rapporterat papper för papper, inklusive redovisning av vilka de underliggande värdepapperen är..

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476