KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

Rundown monitoring

Swedish translation: driftsavbrottsövervakning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Rundown monitoring
Swedish translation:driftsavbrottsövervakning
Entered by: Eva Palm

08:24 Aug 22, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Rundown monitoring
Marknadsföringstext för ett övervakningsprogram som kontrollera produktionskostnaderna och analyserar möjligheterna för åtstramning genom att minska antalet produktionsfel och produktionsstopp
Eva Palm
processavbrottsövervakning/driftsavbrottsövervakning
Explanation:
eller övervakning av processtopp eller driftsstopp.

Sven föreslog ju avslutning, men här tror jag mer att det handlar om ett icke önskat avbrott.
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack Hans!

/Eva
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5processavbrottsövervakning/driftsavbrottsövervakningHans-Bertil Karlsson
4processavslutningsövervakning
Sven Petersson
3driftsövervakningssystem med kostnadsanalysGlenn Viklund


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
processavslutningsövervakning


Explanation:
Just made it up, but it looks very Swedish to me!


    My geriatric brain!
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14058

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
processavbrottsövervakning/driftsavbrottsövervakning


Explanation:
eller övervakning av processtopp eller driftsstopp.

Sven föreslog ju avslutning, men här tror jag mer att det handlar om ett icke önskat avbrott.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack Hans!

/Eva

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
driftsövervakningssystem med kostnadsanalys


Explanation:
eller något åt det hållet; det ser inte helt klart ut vad huvudpoängen är.

Å ena sidan ett system som kontroller själva driften och å andra sidan ett system som baserat på driftstopp, kassationsfrekvens med mera, analyserar kostnader och föreslår produktionsförändringar. Känner inte till att det finns något vedertaget namn på sådan här typ av applikation, men förslaget ovan beskriver kanske vad det gör?


    funderingar..
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476