KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

third-party content

Swedish translation: tredjepartsinnehåll


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:third-party content
Swedish translation:tredjepartsinnehåll
Entered by: Mats Wiman

10:02 Mar 23, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial / Homepages
English term or phrase: third-party content
Online-nyhetstjänster (d.v.s. genom att leverera third-party content för din hemsida.
Mats Wiman
Sweden
tredjepartsinnehåll
Explanation:
Sammansättnings-s!
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack och tack även till Reino!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3tredjepartsinnehåll
Mario Marcolin
4tredje mans innehåll
Mijo Schyllert
4innehåll från tredje partPMPtranslations
1 +1tredjepartinnehållReino Havbrandt


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
tredjepartinnehåll


Explanation:
ww


    Reference: http://www.medtronic.se/SE/privacy_statement.html
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
13 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
tredjepartsinnehåll


Explanation:
Sammansättnings-s!


Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883
Grading comment
Tack och tack även till Reino!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  marionb: Korrekt med detta -s
9 mins
  -> merci

agree  Georgios Paraskevopoulos: det låter bra, men lite långt
4 hrs
  -> merci

agree  Rasmus Carlsson
6 hrs
  -> merci

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
innehåll från tredje part


Explanation:
I detta fall när det rör sig om nyheter tycker jag att det också går att använda "nyheter från tredje part", eller "nyheter från annan källa".

Jag har i enstaka fall sett översättningen "tredjepartsinnehåll", men i mina öron känns den översättningen "krystad".

PMPtranslations
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 652

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tredje mans innehåll


Explanation:
ett alternativ som jag hittade på webbplatserna nedan.


    Reference: http://home.areno.com/welcome/avtal.asp
    Reference: http://www.palquiz.com/net/termsofuse.asp
Mijo Schyllert
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 63