KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

go-live date

Swedish translation: driftsättningsdatum


07:04 Mar 25, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: go-live date
the team has been successful in driving the project towards the go-live date on schedule.

Vad sjutton säger man på svenska?
Marie Eriksson
Swedish translation:driftsättningsdatum
Explanation:
...säger vi på mitt jobb. Då rör det sig om systemutvecklingsprojekt. "Sjösättning" är en annan populär variant.
Selected response from:

Helena Fallkvist
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4driftsättningsdatum
Helena Fallkvist
4datum för driftsstartGlenn Viklund


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
datum för driftsstart


Explanation:
är det ett IT-system så används nog "go-live" mycket också, men ovanstående är ett alternativ..

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
driftsättningsdatum


Explanation:
...säger vi på mitt jobb. Då rör det sig om systemutvecklingsprojekt. "Sjösättning" är en annan populär variant.

Helena Fallkvist
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 55
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: även om sjösättning i sig låter lite löjligt i sammanhanget, är det nog kanske det bästa ändå för att få lite positiv klang
36 mins

agree  Rasmus Carlsson: Ja, det är ett vanligt uttryck.
2 hrs

agree  Mario Marcolin
4 hrs

agree  Inger Brandt: sjösättning låter bra
5 hrs