KudoZ home » English to Swedish » Bus/Financial

emerging Storage Management discipline

Swedish translation: ........den minneshanteringsdisciplin som uppstår


19:22 Apr 3, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial / corporate bull***
English term or phrase: emerging Storage Management discipline
This has been particularly useful in helping organisations transition to include the emerging Storage Management discipline
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Swedish translation:........den minneshanteringsdisciplin som uppstår
Explanation:
om texten har att göra med nätverk och kommunikation:
....att vid övergången inbegripa den minneshanteringsdisciplin som uppstår....

hoppas jag har hjälpt till lite..
Häls
Elpida
Selected response from:

Elpida Karapidaki
Greece
Grading comment
Tack Elpida !!

Glenns svar var visserligen bättre, men du svarade så snabbt och fick mig att tänka i rätt banor så jag tycker att du är värd poängen (jag har förklarat för Glenn i ett längre personligt mail). Tack vare att du fick mig att tänka rätt, kunde jag fortsätta med texten - när jag ställde frågan satt jag ganska fast.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4framväxande marknaden inom datalagringGlenn Viklund
3........den minneshanteringsdisciplin som uppstår
Elpida Karapidaki


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
........den minneshanteringsdisciplin som uppstår


Explanation:
om texten har att göra med nätverk och kommunikation:
....att vid övergången inbegripa den minneshanteringsdisciplin som uppstår....

hoppas jag har hjälpt till lite..
Häls
Elpida

Elpida Karapidaki
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 184
Grading comment
Tack Elpida !!

Glenns svar var visserligen bättre, men du svarade så snabbt och fick mig att tänka i rätt banor så jag tycker att du är värd poängen (jag har förklarat för Glenn i ett längre personligt mail). Tack vare att du fick mig att tänka rätt, kunde jag fortsätta med texten - när jag ställde frågan satt jag ganska fast.

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
framväxande marknaden inom datalagring


Explanation:
tolkar jag det som. det är ju en ny växande marknad (än mer så i USA) i Sverige:

http://se.sun.com/nyheter/sunreport/2002/12/

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476